problemer med fonte.
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 03-12-03 07:39

Hej ng.

Jeg ville installere ethereal via apt-get på min redhat 9 box, men det
kunne ikke lade sig gøre så programmet foreslog at jeg kørte en apt-get
-f install og det gjorde jeg så. Det virkede og ethereal blev
installeret, bagefter kørte jeg en apt-get update efterfulgt af en
apt-get dist-upgrade, og her installerede apt-get en pakke der (vist nok)
hed x86auth. Efter denne installation begyndte mine fonte at ændre sig,
og efter en reboot kan gnome ikke starte op. Logoet fra min nvidia driver
kommer frem (ligesom det plejer at gøre inden den loader gnome), men så
sker der heller ikke så meget mere. Det er ligesom om at den forsøger at
starte gnome 4-5 gange, men det lykkedes ikke.
Herefter starter den op i en traditionel teksbaseret login prompt, og jeg
kan se i /var/log/xfree86.0.log at den fejler med følgende meddelelse:

Fatal server error:
could not load default font 'fixed'

håber i kan hjælpe mig, da det ville være rart at undgå en
reinstallation. Jeg ærindrer at der til debian var et tool med hvlket man
kunne konfigurere xserveren fra kommandokonsollen, findes der et lign tool
til redhat?

Ekstra spørgsmål:
Jeg forsøget i går at poste et indlæg noget lign dette fra slrn, men
jeg kunne ikke rigtigt genemskue hvor jeg skulle fortælle den hvilken
smpt server den skulle bruge, så mit indlæg blev ikke sendt.
Hvor konfigurerer jeg dette?

Det var alt.

/Kasper