SpamAssassin fjerner billeder fra mails
Fra : Morten Trab

Dato : 02-12-03 23:49

Nogle af jer herinde der har en forklaring/løsning på hvorfor min
SpamAssassin fjerner billederne fra de mails som den lader gå igennem??

Det er da lidt irriterende at de reklamer, som man egentligt gerne vil have,
men ikke whiteliste, de får fjernet billederne...

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Martin Heller

Dato : 03-12-03 00:07

Morten Trab skrev i <bqj4t4$t6h$1@svr-1.homedir.dk>:

> Nogle af jer herinde der har en forklaring/løsning på hvorfor
> min SpamAssassin fjerner billederne fra de mails som den lader
> gå igennem??

Hvordan fjerne? Det er ikke bare fordi du har opsat dit
mailprogram til ikke at indlæse billeder fra mails, som er
markeret som spam?

Hvordan kører du din mail gennem Spamassassin?

Fra : Morten Trab

Dato : 03-12-03 12:09

"Martin Heller" <mr_hellerFJERN_SPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan fjerne? Det er ikke bare fordi du har opsat dit
> mailprogram til ikke at indlæse billeder fra mails, som er
> markeret som spam?

Nej, billederne er slet ikke med...Felterne er der i HTML mails, men
billederne bliver ikke vist...
Hvis det skulle være mail programmet, så skulle det være en std. indstilling
i OE, da alle andre der har mail-adresse på min server har samme problem...

> Hvordan kører du din mail gennem Spamassassin?

Som et filter sammen med anomy (gad vide om det egentligt kan være den der
nupper dem??)...

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Morten Trab

Dato : 03-12-03 12:26

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Som et filter sammen med anomy (gad vide om det egentligt kan være den der
> nupper dem??)...

Okay, har nu lavet en lille test...

Billede 1: direkte link til et billede på en web-server (blev "defanged" af
anomy, dvs. "fjernet" fra mailen)
Billede 2: billede indsat direkte fra en fil ind i mailen (blev IKKE taget)
Billede 3: Vedhæftet billede (blev IKKE taget)

Dvs. det er alle de billeder den henter eksternt den snupper...

Nogen der lige kan en løsning på det??

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Martin Heller

Dato : 03-12-03 15:37

Morten Trab wrote:
> "Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Billede 1: direkte link til et billede på en web-server (blev "defanged" af
> anomy, dvs. "fjernet" fra mailen)

Check:
<URL:http://mailtools.anomy.net/sanitizer.html#mh-html-uuencode>