kopiere symbolske link
Fra : Morten Graae

Dato : 01-12-03 23:05

Hej jeg har et websted på et AIX Version 4.3!

Her har jeg oprettet nogle symbolske links. Disse links skal kopieres
over til 5 andre biblioteker.

Hvordan kan jeg kopirere de symbolske links, og ikke filerne.

Jeg har prøvet med cp og tar - men begge copiere blot de rigtige
filer.

Hvordan kan jeg kopiere et symbolsk link?

mvh
Morten Graae

Fra : Mikael Hansen

Dato : 01-12-03 23:48

Morten Graae wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet med cp og tar - men begge copiere blot de rigtige
> filer.
>
> Hvordan kan jeg kopiere et symbolsk link?

fra man cp på min linuxversion:

-d, --no-dereference
never follow symbolic links

-l, --link
link files instead of copying

-s, --symbolic-link
make symbolic links instead of copying

Håber dette kan hjælpe dig viddere, selv om det ikke er AIX

m.v.h. Mikael

Fra : Morten Graae

Dato : 02-12-03 07:40

On Mon, 01 Dec 2003 23:47:32 +0100, Mikael Hansen
<mikael.hansen@DELETE.post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> -s, --symbolic-link
> make symbolic links instead of copying
>
>Håber dette kan hjælpe dig viddere, selv om det ikke er AIX

jeg får følgende fejl.
% cp -l billedscript/*.php bryllup
cp: Not a recognized flag: l
Usage: cp [-fhip] [-r|-R] [--] src target
or: cp [-fhip] [-r|-R] [--] src1 ... srcN directory

det ser ud til at den cp der findes på aix systemet ikke understøtter
-l

hmm

m.v.h. Morten Graae

Fra : Mikael Hansen

Dato : 02-12-03 08:07

Morten Graae wrote:

> [...]
> or: cp [-fhip] [-r|-R] [--] src1 ... srcN directory
>
> det ser ud til at den cp der findes på aix systemet ikke understøtter

Har AIX en indbygget manual?

"man cp" eller "cp --help"

m.v.h. Mikael