Vis tekstfil fra Tar arkiv uden extract
Fra : Henrik Lauridsen

Dato : 01-12-03 18:00

Er det muligt at lave en elegant løsning, så jeg kan vise indholdet af en
tekstfil i et tar archive uden at extracte til en fil først? Den løsning jeg
selv er kommet op med er :

tar xvf test.tar TEXTFILE ; more TEXTFILE ; rm TEXTFILE

Jeg kunne godt tænke mig at få tar til at "smide" filen direkte til more
uden at skrive den til disken.

Henrik

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-12-03 18:38

"Henrik Lauridsen" <hlau@beethoven.com> writes:

> [...]
>
> tar xvf test.tar TEXTFILE ; more TEXTFILE ; rm TEXTFILE
>
> Jeg kunne godt tænke mig at få tar til at "smide" filen direkte til more

-O ?

/Rasmus

[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum
possible RTT. I guess we'll have to use something other than TCP
to talk to the University of Mars.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-12-03 19:17

In article <bqfs25$2k47$1@news.cybercity.dk>, Henrik Lauridsen wrote:
> [...]
>
> tar xvf test.tar TEXTFILE ; more TEXTFILE ; rm TEXTFILE
>
> Jeg kunne godt tænke mig at få tar til at "smide" filen direkte til more

tar xOvf test.tar TEXTFILE | more

Thomas

Fra : Henrik Lauridsen

Dato : 01-12-03 21:56

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> In article <bqfs25$2k47$1@news.cybercity.dk>, Henrik Lauridsen wrote:

> tar xOvf test.tar TEXTFILE | more

Tak, det var præcist hvad jeg ledte efter.

Henrik