MS Windows
briani 27239
Password til reparattion af XP Pro ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 15:49

Hej
Jeg har en XP Pro som jeg ville lave en repair installation på, ved at boote
fra CD
Det går fint jeg vælger R for repair og 1 for c:\Windows
MEN så bedes der om Administrator password
Uanset jeg skriver det der gælder lige nu eller det der blev brugt ved
Installation kommer der FORKERT Password
Er der andre muligheder ? (bortset fra at bruge format C: )

mvh
Preben Larsen

Fra : Edmund

Dato : 02-12-03 16:17

Se news:bqb8lg$20plo2$1@ID-157131.news.uni-berlin.de

--
Mvh Edmund

Fra : Kim Emax

Dato : 02-12-03 16:17

Preben Larsen wrote:

> MEN så bedes der om Administrator password
> Uanset jeg skriver det der gælder lige nu eller det der blev brugt ved
> Installation kommer der FORKERT Password
> Er der andre muligheder ? (bortset fra at bruge format C: )

Aner det ikke, men husk at dit administor PW ikke er lige med det PW du til
dagligt logger ind med. Da du installerede XP angav du et kodeord til admin
og derefter har du kunne oprette 5 brugere på systemet.

Format er en mulighed, men jeg ville nok prøve at dele HDen i flere
partitioner med, f.eks. partition magic og installere XP på en af dem, så
kan du i hvert fald redde dine data i den nuværende installation.

Jeg googlede lidt efter en løsning:
http://www.fas.harvard.edu/computing/kb/kb0747.html - forslår en løsning
http://8help.ohio-state.edu/878.html - "If you don't know the Administrator
password, and don't have a password reset disk, then you will not be able to
log on to Windows XP, and will need to reinstall the operating system and
recreate any user accounts."

Du kan evt. kigge videre selv:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=XP%2Badministrator+password%2Bforgotten

Held og lykke

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 00:19

> [...]
> log on to Windows XP, and will need to reinstall the operating system and

Hej kim og Edmund

Tak for tip, jeg har hentet Boot CD
men vil lige prøve Det med reparationsinstall udenom genoprettelsen
først..Næste gang jeg kan lokke brugeren væk..
Det var præcis der jeg stoppede..
Jeg har en Ghost fil, men ville gerne redde det meste af de rettelser der
er lagt ind de sidste 3-4 uger i forbindelse med ændring af opsætning..
OG øvelsen kunne jo bruges næste gang en XP PC går vild i opsætningen...
mvh
Preben Larsen

Fra : JK

Dato : 03-12-03 09:43

On Tue, 2 Dec 2003 15:49:16 +0100, "Preben Larsen"
<oz2boh(AT)vestnet.dk> wrote:

> [...]
>Installation kommer der FORKERT Password
>Er der andre muligheder ? (bortset fra at bruge format C: )

Du gør Repair på den forkerte måde. Du skal ikke vælge Repair første
gang det tilbydes. Men 2. gang, lige efter F8 agreement.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 14:54

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> Du gør Repair på den forkerte måde. Du skal ikke vælge Repair første
> gang det tilbydes. Men 2. gang, lige efter F8 agreement.

Hej
Tak for info, jeg har netop lavet det erfter den opskrift og det kører igen
Bortset fra at opdateringerne fra Microsoft måtte hentes ind igen, men det
er overstået..

mvh
Preben Larsen

Fra : Kim Emax

Dato : 03-12-03 18:22

Preben Larsen wrote:

> Tak for info, jeg har netop lavet det erfter den opskrift og det
> kører igen Bortset fra at opdateringerne fra Microsoft måtte hentes
> ind igen, men det er overstået..

Beholdt du så din nuværende opsætning? Altså mail, filtre, installerede
programmer m.v.?