Jeg har koert Ad-aware 6.0! Det var fedt.
Fra : Alex Holst

Dato : 02-12-03 21:56

Jeg har netop installeret og koert Ad-aware 6.0 for at se hvorfor folk
bliver ved med at naevne det. Nu forstaar jeg. Det er virkeligt flot at
se paa og enkelt at gaa til. Hele GUI'et reagerer hurtigt og det har
dejlige store knapper med gradient filling, drop-shadows og det hele.
Laekkert. Selve programmet er intuitivt at bruge og det crashede ikke
een eneste gang i loebet af de par minutter det tog at scanne mit
system! Nu om dage er netop det et enormt tegn paa kvalitet.

Naaja, Ad-aware fandt intet paa min maskine. Men bare man ser godt ud,
saa goer det ikke saa meget at man ikke er til nytte, vel?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 03-12-03 00:30

Alex Holst wrote in <news:bsav91-9dq.ln1@miracle.mongers.org>:

> Jeg har netop installeret og koert Ad-aware 6.0

Ai caramba! Nu står verden ikke længere.

> for at se hvorfor folk bliver ved med at naevne det. Nu forstaar jeg.

Nå, okay, det var i videnskabens interresse. Så er det okay.

> [...]
> intuitivt at bruge og det crashede ikke een eneste gang i loebet
> af de par minutter det tog at scanne mit system! Nu om dage er

Nåja, bare fordi det er pænt behøver det jo på den anden side heller
ikke være ringe. For eksempel synes jeg jo at mutt er bedre end pine,
også selvom mutt er pænere.

> Naaja, Ad-aware fandt intet paa min maskine. Men bare man ser godt
> ud, saa goer det ikke saa meget at man ikke er til nytte, vel?

Hvis den slet ikke fandt noget (og det ikke er fordi du har snydt og
kørt det i en eller anden windows-sandbox på OpenBSD), så bruger du for
meget tid på at sortere i dine cookies, unge mand[0].

FUT?

[0]: Dette skal læses i spøg. Ethvert geni der går dette udsagn på
klingen vil blive mødt med hånlatter.

--
Niels Callesøe - nørd light @work

Endnu en grund til at have skæg: http://www.boycottgillette.com/

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-12-03 13:04

On Tue, 2 Dec 2003 21:56:11 +0100, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

> [...]
>
>Naaja, Ad-aware fandt intet paa min maskine. Men bare man ser godt ud,
>saa goer det ikke saa meget at man ikke er til nytte, vel?

Nope men meget ofte finder Spybot ting som AdAware ikke finder. Bare fpr at
sige at det betyder ikke du har en ren maskine fordi AdAware ikke finder
noget

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Vikingen

Dato : 03-12-03 13:32

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> sige at det betyder ikke du har en ren maskine fordi AdAware ikke finder

Efter at jeg har installeret SpywareBlaster har Spybot og Ad-aware intet
fundet.

Thomas

Fra : Alex Holst

Dato : 03-12-03 13:49

Morten Bowman <newsFJERN@bowmannospam.invalid> wrote:
> Nope men meget ofte finder Spybot ting som AdAware ikke finder. Bare fpr at
> sige at det betyder ikke du har en ren maskine fordi AdAware ikke finder
> noget

Er Spybot lige så kønt som Ad-aware?

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-12-03 14:12

Alex Holst wrote:

> Er Spybot lige så kønt som Ad-aware?

Alex, dog! Du ved jo godt at det ikke handler om hvor kønt
burgerinterfacet er. Det handler om hvor mange buzzwords der står i
manualen.

Ingen manual, siger du? Det er bare endnu bedre! Vi kan ikke få for mange
pop-ups og tooltips.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-12-03 15:28

Christian Andersen wrote:

> [...]
> manualen.
>
> Ingen manual, siger du? Det er bare endnu bedre! Vi kan ikke få for mange

Manualer bliver da mindre og mindre. Jeg husker
hvor chokeret jeg blev, da jeg første gang så
manualen (vist nok) til Windows 95. Den var jo
ikke mere end en centimeter tyk, og det var jo
(efter sigende) et væsentlig mere avanceret
system end DOS. DOS manualerne var anderledes
store. Og det ville ikke overraske mig, om det
før den tid også var almindeligt at skrive hele
sourcekoden i et appendix.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Kent Friis

Dato : 03-12-03 17:22

Den Wed, 03 Dec 2003 15:27:43 +0100 skrev Kasper Dupont:

> [...]
>system end DOS. DOS manualerne var anderledes
>store. Og det ville ikke overraske mig, om det
>før den tid også var almindeligt at skrive hele

Det er i hvert fald tæt på... Fra Commodore 64 manualen:

Indholdsfortegnlese

1. Opstilling
2. Opstart
3. Basic programmering for begyndere
4. Basic for viderekomne
5. Avancerede farve og grafik kommandoer
6. Sprite grafik
7. Lyd
8. Omgang med data for viderekomne

Tillæg

A. Tilbehør og software til Commordore 64
B. Kasettebåndoptager for viderekomne
C. Commodore 64 basic
D. Forkortelser for basic-nøgleord
E. Skærmkoder
F. Ascii- og CHR$ koder
G. Tegn- og farve-hukommelsesskema
H. Udledning af matematiske funktioner
I. Stikforbindelser
J. Prøveprogrammer
K. Programkonvertering - Standard-basic til 64-basic
L. Fejludskrifter.
M. Nodeværdier
N. Lydindstilling på Commodore 64
O. Strite-skema
P. Commorore 64 memory map

Her skal bemærkes at "stikforbindelser" ikke er "put det grønne kabel
i det runde stik", men derimod "A: GND, B: ROMH, C: RESET, D: NMI", og
memory map indeholder adresserne på samtlige systemkald.

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 03-12-03 23:54

In article <bql2ju$dbv$7@sunsite.dk>, Kent Friis wrote:
> Her skal bemærkes at "stikforbindelser" ikke er "put det grønne kabel
> i det runde stik", men derimod "A: GND, B: ROMH, C: RESET, D: NMI", og
> memory map indeholder adresserne på samtlige systemkald.

Amigaen havde diagram tegninger over elektronik kredsene...det
var tider da man kunne debugge med en loddekolbe.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-12-03 00:21

"Christian E. Lysel" wrote:

> Amigaen havde diagram tegninger over elektronik kredsene...det
> var tider da man kunne debugge med en loddekolbe.

Jeg har stadig den manual fra min 500+ selvom jeg
godt nok aldrig brugte de diagramtegninger til noget.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Chris

Dato : 04-12-03 10:19

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> Er Spybot lige så kønt som Ad-aware?

Nej - men du kan få det i flere farver

Nogle af vi almindelige dødelige har altså at og til et problem med
programmer der samler på oplysninger om brugeren. Jeg tænker her ikke så
meget på den adware m.v. som ofte installeres sammen med diverse tvivlsomme
programmer fra nettet, men på den omfattende dataindsamling der sker i
almindelige programmer fra bl.a. Microsoft.
Jeg kan forstå, at du ikke selv har behov for programmer som Spybot m.fl.
men kunne du så ikke lige forklare, hvordan man f.eks. får windows media til
at undlade at registrere alt, der er afspillet - sammen med en unik
brugeridentifikation (computer name, unigue id og volume serial number).
Hvordan kan man inden installationen af det pågældende program se, at
programmet opsamler personlige brugeroplysninger.
Man kan selvfølgelig lade være med at bruge ms-produkter, men det er som
alm. bruger temmeligt svært at undvære, og i øvrigt er problemet nok ikke
begrænset til ms-produkter.
Selv sletter jeg de relevante dele fra registreringsdatabasen ved hjælp af
bl.a. Spybot, men jeg ville da gerne slippe for det, hvis der findes en
bedre metode.

PS. Ad-aware finder heller ikke noget på min pc

Fra : Alex Holst

Dato : 04-12-03 18:19

Chris <1@2> wrote:
> [...]
> at undlade at registrere alt, der er afspillet - sammen med en unik
> brugeridentifikation (computer name, unigue id og volume serial

Nej, desvaerre. Hvis du foeler det er et problem kan du bruge et
alternativt program der kan afspille de samme filer.

Fra : Per Moreau

Dato : 03-12-03 14:20

Alex Holst <a@mongers.org> wrote in news:bsav91-9dq.ln1
@miracle.mongers.org:

> [...]
>
> Naaja, Ad-aware fandt intet paa min maskine. Men bare man ser godt ud,
> saa goer det ikke saa meget at man ikke er til nytte, vel?

Huskede du at sætte den til at lave en deepscan Alex ?
Det tager godt nok lidt længere når man deepscanner, men så er man
sikker på at man får scannet det hele igennem.

Fra : Michael U. Hove

Dato : 03-12-03 19:04

Per Moreau wrote:
> [...]
> Det tager godt nok lidt længere når man deepscanner, men så er man
> sikker på at man får scannet det hele igennem.

Prøv at kigge i Retskrivningsordbogen under "Sarkasme"....

/mvh
michael

Fra : Jacob Atzen

Dato : 03-12-03 19:20

"Michael U. Hove" <pots_72@e-mail.dk> writes:

> Prøv at kigge i Retskrivningsordbogen under "Sarkasme"....

Hvad skulle han dog få ud af det?

- Jacob Atzen

Fra : R.Larsen

Dato : 03-12-03 22:27

On 03 Dec 2003 19:20:11 +0100,
Jacob Atzen > wrote:

>Hvad skulle han dog få ud af det?

<bsav91-9dq.ln1@miracle.mongers.org>

Les det igjen :)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-12-03 00:23

Jacob Atzen wrote:

> Hvad skulle han dog få ud af det?

sarkasme -n, -r.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Peter Makholm

Dato : 03-12-03 22:31

R.Larsen <rl@example.net.invalid> writes:

> <bsav91-9dq.ln1@miracle.mongers.org>
>
> Les det igjen :)

Retskrivningsordbogen skriver følgende om sarkasme:

sarkasme sb., -n, -r.

Det kan jeg ikke rigtigt se at man skulle kunne bruge til noget i den
aktuelle situation. Mon ikke Per Moreau ville have mere glæde af at
slå op i en betydningsordbog, for eksempel Politikens Nudansk Ordbog?

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-12-03 22:45

Peter Makholm wrote:

> Retskrivningsordbogen skriver følgende om sarkasme:
>
> sarkasme sb., -n, -r.

sarkasmeR? Det giver da ingen mening at sætte sarkasme i flertal.

FUT!

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 03-12-03 22:26

> [...]
> een eneste gang i loebet af de par minutter det tog at scanne mit
> system! Nu om dage er netop det et enormt tegn paa kvalitet.

Det var dog pudsigt. Jeg forsoegte at installere ovenstaande program bare
for at faa de flotte fine gradientmenuer, den hurtige reaktion og alt
det flotte gejl. Det er endnu ikke lykkedes mig, for min ELF-platform kan
ikke forstaa at udfoere det program.

Jeg ved ikke hvad det er du goer? Har du et eller andet smart program du
bruger for at faa det til at koere?

--
Jesper

Fra : Erik Dan

Dato : 04-12-03 09:43

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message
> [...]
>
> Naaja, Ad-aware fandt intet paa min maskine. Men bare man ser godt ud,
> saa goer det ikke saa meget at man ikke er til nytte, vel?

Som sædvanlig er du perfid og alle dine proselytter applauder henført.

/ Dan

Fra : Hansen

Dato : 04-12-03 12:07

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
> Naaja, Ad-aware fandt intet paa min maskine. Men bare man ser godt ud,
> saa goer det ikke saa meget at man ikke er til nytte, vel?

Nå - det er nu ellers ikke så længe siden, at I anbefalede den:
http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#spyware

Hvad fik dig til at ændre standpunkt ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-12-03 12:51

On 2003-12-04, Hansen <me@privacy.net> wrote:

> Nå - det er nu ellers ikke så længe siden, at I anbefalede den:
> http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#spyware
>
> Hvad fik dig til at ændre standpunkt ?

Ad-aware er sikkert fint til at fjerne spyware, men hvis man ved at
tænke sig om helt kan undgå det er der jo ikke nogen grund til at køre
det.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Wish not to seem, but to be, the best."

Fra : Alex Holst

Dato : 04-12-03 13:52

Hansen <me@privacy.net> wrote:

> Nå - det er nu ellers ikke så længe siden, at I anbefalede den:
> http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#spyware

"Der findes programmer som forsørger at fjerne dette spyware, men
løsningen er i virkeligheden at læse licensen når du installerer gratis
programmer, eller helt lade være med at installerer dem."

> Hvad fik dig til at ændre standpunkt ?

Linket i det afsnit var bestemt ikke ment som en anbefaling. Gør det
forgående afsnit ikke klart at den slags proaktivt software ikke er den
bedste løsning?

Fra : Hansen

Dato : 04-12-03 17:17

> "Der findes programmer som forsørger at fjerne dette spyware, men
> løsningen er i virkeligheden at læse licensen når du installerer gratis
> programmer, eller helt lade være med at installerer dem."

Også betalingsprogrammer indeholder spyware - se f.eks. indlægget fra Chris.
Microsoft logger åbenbart lige så meget som gratisprogrammerne.

> Linket i det afsnit var bestemt ikke ment som en anbefaling. Gør det
> forgående afsnit ikke klart at den slags proaktivt software ikke er den
> bedste løsning?

Du skrev ikke noget om den bedste løsning, du skrev i stedet at ad-aware var
nyttesløst:

> Naaja, Ad-aware fandt intet paa min maskine. Men bare man ser godt ud,
> saa goer det ikke saa meget at man ikke er til nytte, vel?

Så jeg må opfatte det som om, du skiftede standpunkt.