Skærme
Fijala 3554
Der røj den skærm
Fra : Per Moreau

Dato : 03-12-03 13:24

Det var jo ikke så godt.
Nu er der pludselig alle muglige underlige farver på min skærm hele vejen
rundt i kanten, både rød, grøn, lilla, gullig osv.
Det er en 6 år gammel KFC 17", er det noget der kan svare sig at lave eller
er det faktisk billigere bare at smide den ud og købe en helt ny ?

Mvh
Per M.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 13:42

Per Moreau wrote:
> Det var jo ikke så godt.
> Nu er der pludselig alle muglige underlige farver på min skærm hele vejen
> rundt i kanten, både rød, grøn, lilla, gullig osv.

Det kan være degausseren ikke virker mere.

> Det er en 6 år gammel KFC 17"

Så har den udtjent.
Du vil også blive glad for at få en ny skærm som har et meget skarpere
billede end den gamle KFC'er.

Fra : Per Moreau

Dato : 03-12-03 14:31

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> wrote in

> Det kan være degausseren ikke virker mere.

> Så har den udtjent.
> Du vil også blive glad for at få en ny skærm som har et meget skarpere
> billede end den gamle KFC'er.

Jeg tror dælme også det er den degauss dims der er gået sig en tur, for når
jeg prøver at bruge den giver det bare et meget lavt klik og det var det,
intet sker på skærmen.
Kan man egentlig stadig få KFC skærme ? For det er dælme længe siden jeg
har set en KFC´er.

Mvh
Per. M

PS til John: testede den på den anden maskine i huset, samme skærmfejl.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-12-03 14:56

"Per Moreau" <gndsplitting@COLDhotmail.com> skrev

> Kan man egentlig stadig få KFC skærme ? For det er dælme længe siden jeg
> har set en KFC´er.

Nej, de gik nedenom og hjem for flere år siden.
http://www.smilekfc.com/

I øvrigt imponerende at din gamle KFC-skærm holdt så længe. KFC /
Smile-skærme var ikke just kendt for lang holdbarhed.

mvh
Peter

Fra : Per Moreau

Dato : 03-12-03 15:19

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in news:bqkq1u$7bo$1
@sunsite.dk:

> [...]
>
> I øvrigt imponerende at din gamle KFC-skærm holdt så længe. KFC /
> Smile-skærme var ikke just kendt for lang holdbarhed.

Sørens også, for den har dælme tjent mig godt den KFC.
Så må jeg gå kradsende i nakken ud og hitte ud af hvad jeg så
skal købe af skærm.

Mvh
Per M.

Fra : Erik W.

Dato : 05-12-03 22:58

"Per Moreau" skrev i news:Xns94469BF40A90Something@140.99.99.130...
> Sørens også, for den har dælme tjent mig godt den KFC.
> Så må jeg gå kradsende i nakken ud og hitte ud af hvad jeg så
> skal købe af skærm.

Ikke noget problem du spørger bare os
Hvad vil du ofre og hvad bruger du primært skærmen til?

Mvh Erik

Fra : Per Moreau

Dato : 06-12-03 15:11

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in news:3fd0ff83$0$25826$ba624c82
@nntp03.dk.telia.net:

> "Per Moreau" skrev i news:Xns94469BF40A90Something@140.99.99.130...
>
> Ikke noget problem du spørger bare os
> Hvad vil du ofre og hvad bruger du primært skærmen til?
>
> Mvh Erik

For at få noget rimeligt kram: 5000kr.
Overvejer en af de der LCD skærme i en 17" eller lidt mere.
Den skal primært bruges til alm. PC brug og lidt videoredigering
i ny og næ.

Mvh
Per M.

Fra : Hansa

Dato : 04-12-03 10:21

> I øvrigt imponerende at din gamle KFC-skærm holdt så længe. KFC /
> Smile-skærme var ikke just kendt for lang holdbarhed.

Jeg har også en gammel kfc 17" skærm som har kørt ca.10 timer dagligt siden
1997

Fra : JK

Dato : 03-12-03 13:40

On Wed, 03 Dec 2003 12:24:22 GMT, Per Moreau
<gndsplitting@COLDhotmail.com> wrote:

> [...]
>Det er en 6 år gammel KFC 17", er det noget der kan svare sig at lave eller
>er det faktisk billigere bare at smide den ud og købe en helt ny ?

prøv lige med et andet grafikkort først, eller nemmere: prøv den på en
anden PC først. Nogle skærme kan sejpine grafikkortet mere end andre.

mvh

John