GigaByte 8KNXP Dual Power System
Fra : Henrik Dissing

Dato : 01-12-03 18:34

GigaByte 8KNXP kommer med et lille indstikskort benævnt "Dual Power System
2". Såvidt jeg har kunnet læse mig til, er det noget at med det i har man
6-faset power-forsyning (hvilket ikke siger en non-tech stakkel som mig ret
meget), men det er frivilligt om man vil bruge det.

Hvilke konkrete fordele er der ved at bruge omtalte modul? Der sidder en
lille blæser på det, og vi ved jo alle at små blæsere ofte er de mest
hidsige (støjende), så jeg overvejer at undlade at installere det.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Pablodiablo

Dato : 03-12-03 10:56

I know it's awful, but Henrik Dissing wrote to everybody in
dk.edb.hardware.bundkort saying:

> [...]
> en lille blæser på det, og vi ved jo alle at små blæsere ofte er de
> mest hidsige (støjende), så jeg overvejer at undlade at installere det.

Hvis støj er et problem ville jeg også droppe det.. Modulet er til for at
sprede belastningen på PSU'en, hvis du har mange enheder (diske osv.). Men
hvis din PSU er fornuftigt dimensioneret (300W eller højere) er det bare
salgsgas

Pablo

Fra : Henrik Dissing

Dato : 04-12-03 20:00

On 3 Dec 2003 09:56:22 GMT, Pablodiablo wrote:

>Hvis støj er et problem ville jeg også droppe det.. Modulet er til for at
>sprede belastningen på PSU'en, hvis du har mange enheder (diske osv.).

Tak for svaret, men det har jeg svært ved at tro, eller i hvert fald forstå.
Hvordan skulle bundkortet kunne hjælpe PSU'en med at fordele strømmen til
f.eks. harddiskene? Det omtalte modul har jo ikke engang forbindelse til
PSU'en.

Nej, det er nok snarere noget med at sikre CPU'en en mere "pålidelig" strøm,
specielt ved overclocking.

>Men hvis din PSU er fornuftigt dimensioneret (300W eller højere) er det bare
>salgsgas

Måske. Jeg vil først prøve uden. Når jeg er sikker på at alt fungerer
stabilt, vil jeg måske forsøge mig med noget overcklocking, og i den
forbindelse skulle det være relativt nemt at teste om modulet kan være en
hjælp.