Pc uden blæsere ? - Er det muligt ?
Fra : Lars

Dato : 17-04-01 15:36

Hej Alle!

Håber dette er den rigtige NG, men jeg er deperat på jagt efter en pc som
ikke larmer, det optimale ville være en pc uden blæsere overhovedet, sæføli
skal selve hardisken sige noget, men er der nogle som kan hjælpe mig med
dette ? Og findes de overhovedet ???

Plz help - jeg er efterhånden nærmest deperat )

--

/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 17-04-01 16:16

"Lars" <***no_spam***@anywhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sæføli
> skal selve hardisken sige noget, men er der nogle som kan hjælpe mig med

Jeg har selv samlet en ny pc hvor mit største krav var reducering af støj.
Jeg valgte Noice Control produkter til kabinet samt deres strømforsyning,
blæser til cpu er en Silverado 50.
Til harddiskene valgte jeg at montere den i Novibe harddiskrammer dette
kræver dog at man har nogle 5.25" slots fri = et stort tower. Mine diske er
totalt strøjfri men mit tower er også monteret med dæmpemåtter hvilket jeg
tror betyder en del.

En PC helt uden blæsere..... Ved cpu kan du jo lege lidt med vandkøling og
strømforsyningen kan monteres i et andet rum. Et stort problem som jeg lige
kan se er at blæseren i strømforsyningen jo hjælper med luft gennemstrømning
i kabinettet og derfor vil temperaturen i kabinettet stige og du vil få
varmeproblemer ved grafikkort og harddiske, du kan selvfølgelig vælge at
lade kabinettet stå åbent og frit men hvor kønt er det .

Du kan læse meget om støj reduktion på PC på www.webconsult.dk .

Henrik

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 17-04-01 17:20

> [...]
sæføli
> skal selve hardisken sige noget, men er der nogle som kan hjælpe mig med
Tjek http://www.cnssystem.com/ ... Det findes, men bliver vist ikke solgt
endnu.. Det skulle blive solgt fra slutningen af februar men der sker ikke
rigtigt noget på deres hjemmeside. Prisen skulle blive omkring $150...

Mvh. Jonas

Fra : sviland

Dato : 17-04-01 17:36

sssssssjjjjjjjj ,)

stillle

http://www.apple.com/powermaccube/

oyvind

Jonas Due Vesterheden <totalnirvana@mailme.dk> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:y3_C6.46474$o4.3678410@news010.worldonline.dk..
..

Fra : Thomas

Dato : 17-04-01 18:23

Med hensyn til hardisken kan du købe en 7200 rpm Ibm af serien 75GXP.
Så nu sidder du vel og tænker skummelt, men der er et program på ibms
hjemmeside som gør at man kan gøre drevet lydløst, selvfølgelig på
bekostning af performance. Men bare så du ved det.
Mvh Thomas
Lars <***no_spam***@anywhere.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bhkci$3gq$1@sunsite.dk...

Fra : "Niels Munk Nielsen"

Dato : 17-04-01 18:22

Hej Selv...

Dette kabinet er nok det nærmeste du kommer, medmindre du vil bruge
penge på VaporChill, Kryotech og lign.
http://www.koolance.com/

Der er _alt_ vandkølet: PSU, CPU, GFX-kort og Harddisk.
Det koster omkring 1500-2000 Dkr, og er derfor meget attraktivt, i
forhold til Noice Control kabinetter, som også koster deropad,men stadigvæk har
de f*cking blæsere, som _altid_ vil larme, ligegyldig hvad!
- Sådan er det altså bare.
Man kan lave blæsere der larmer lidt mindre, men støjen vil altid være der.
Det er helt nyt, og den eneste forhandler (so far) er selvfølgelig i USA :(

Jeg _har_ skrevet mails til 3 forhandlere i DK, som kunne være interesserede i at forhandle kabinettet. Heriblandt Webconsult.dk, som jeg ved kigger med i disse newsgroups.
*host host* (jeg fik at vide fra webconsult, at det ville kundekredsen ikke være stor nok til)
- Derimod er Extremehardware.dk og Studiedata.dk åbne overfor idéen,
og ville maile tilbage, når de havde undersøgt sagen.

SlowHand

PS. Jeg håber dette kan hjælpe Webconsult til at se det voksende
behov for effektiv køling, og lydsvage kabinetter, som vandkøling er
indbegrebet af. :)

Fra : Christian Holst

Dato : 18-04-01 20:52

hmm jamen så vidt jeg husker kører de blæsere(der sidder 3 stk 2"
i bunden på bagsiden) da ikke hele tiden, kun når temperaturen kommer
op på x antal grader

Fra : Esben

Dato : 17-04-01 21:14

> [...]
sæføli
> skal selve hardisken sige noget, men er der nogle som kan hjælpe mig med

HP laver nogen små pc'er som ikke siger en døjt (næsten). De hedder e-pc
eller e-vectra og har meget begrænsede udvidelsesmuligheder, men er lækre at
arbejde med.

--

Esben

Fra : Lind

Dato : 17-04-01 21:55

Hvis du er villig til at lave en Cyrix-computer, så kan det "næsten" lade
sig gøre at lave en lydløs computer, ifølge Alt Om Data Eksklusiv
(April-nummeret).
Den vil så bare ikke være egnet til de helt krævende programmer og spil.

VH.

Lind

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-04-01 21:09

Lind wrote:

> [...]
> (April-nummeret).
> Den vil så bare ikke være egnet til de helt krævende programmer og spil.

Du mener en VIA C3 ???
Den har intet med Cyrix at gøre

Men ja...ved 600-700 Mhz skulle der ikke være nogen problemer i at nøjes
med passiv køling.....vil jeg tro

Og jo.....WinChip er ikke det mest effektive design der er stykket
sammen....Det er den mindste x86 processor (selve kernen) og den billigste
at fremstille.....derved er den ikke særlig kraftfuld (Selvom den nye cache
hjælper noget)...IDT forsøgte i sin tid at hente noget ved at optimere de
instruktioner som MS-Window sstatistisk set benyttede mest...vil tro at det
samme nummer er lavet med C3...

Fra : Klaus

Dato : 21-04-01 10:04

> Du mener en VIA C3 ???
> Den har intet med Cyrix at gøre

Har VIA ikke overtaget Cyrix?
Klaus

Fra : Mr. NoName

Dato : 17-04-01 22:21

Ja, jeg sidder her ved en Pentium 133 MHz. Denne processor kan arbejde UDEN
blæser... Kun ribber... Derudover er det en gammel AT PSU af mærket MEGA
SILET...

Ja hvad kan jeg sige... computeren kan stå tændt uden at jeg opdager det...

I forhold så r min 1 GHz en jetjager...

Mvh Lars

Fra : Christian Holst

Dato : 18-04-01 20:53

ja også i farten :)

Fra : A K

Dato : 18-04-01 06:08

Prøv at se her, det må da reducere støjen når pc'en går i tomgang
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=100&page=1

--
Allan Kristensen
abk@esenet.dk

Fra : ab

Dato : 18-04-01 12:29

Hvis du monterer et 1 K - varmefølsom modstand (koster vel ca. 20,- kr.) i
serie med dine blæsermotorer starter blæserne kun når det er nødvendigt.

Et tip som jeg har brugt i forbindelse med et forstørrelsesapparat: Jeg
monterede en loftsventilator i et fleksibelt rør (som til emhætter) og blev
hermed fri for larm og rystelser - og den sugede så jeg blev "helt tør i
halsen".

MVH ab

Fra : Lars

Dato : 18-04-01 15:47

Jeg takker for de mange ideer + råd, og vil nu kigge på mulighederne.

Men TAK til alle som kom med deres bidrag ))

Men planen er nu at finde snedke en maskine sammen _uden_ blæsere, ydelsen
er ikke så vigtigt, som larmen.