MS Windows
briani 27239
password i opstart
Fra : Morten Lyngsø

Dato : 30-11-03 19:00

nyinstalleret win xp home. hvordan bliver jeg fri for at tage stilling til
password i opstart? jeg har ikke password installeret, og trykker blot ok

ml

Fra : Fynbo

Dato : 30-11-03 19:04

Kontrolpanel--> Brugerkonti--> Skift måden hvorpå brugeren logger af og på

Fynbo

Fra : Morten Lyngsø

Dato : 01-12-03 13:11

Jeg har prøvet at kigge der, det giver ikke noget resultat?
ml

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-12-03 14:09

Morten Lyngsø skrev:

> nyinstalleret win xp home. hvordan bliver jeg fri for at tage
> stilling til password i opstart? jeg har ikke password
> installeret, og trykker blot ok

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 14:47

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp

Og hvis man vil enable tvungent ctrl-alt-del i Win2000 - hvor er det så
lige at man gør det? Jeg har lige rodet rundt i Administrative Tools, og
jeg kunne ikke finde det (Alzheimer Light...)?

arc@na

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-12-03 15:24

arc@na skrev:

> Og hvis man vil enable tvungent ctrl-alt-del i Win2000 - hvor er
> det så lige at man gør det?

Er det ikke Kontrolpanel > Brugerkonti (eller hvad det nu end hedder
på dansk) > Avanceret > Flueben ved 'Brugere skal taste Ctrl + Alt +
Delete... ?

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 23:07

> Er det ikke Kontrolpanel > Brugerkonti (eller hvad det nu end hedder
> på dansk)

Users and Passwords?

Der er kun en kontrolbox der siger "Users must enter a user name and
password to use this computer".

Jeg mener at have set en anden én: "Use CTRL-ALT-DEL to protect your
password", men jeg kan fgm ikke finde den...

arc@na
Except for ending slavery, fascism, nazism and communism
WAR HAS NEVER SOLVED ANYTHING!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-12-03 01:00

arc@na skrev:

> Users and Passwords?

Nå ok. Din Win2000 "snakker" altså engelsk. :)

> Der er kun en kontrolbox der siger "Users must enter a user name
> and password to use this computer".

Jeg mente at det så sådan her ud i Win2000 også, men jeg husker
åbenbart forkert:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ctrl_alt_delete_logon.png>.

> Jeg mener at have set en anden én: "Use CTRL-ALT-DEL to protect
> your password", men jeg kan fgm ikke finde den...

Der er muligvis smartere måder at gøre det på i Win2000, men
prøv start kør og start: lusrmgr.msc
Klik på Security Options under Local Policies og højreklik på
'Interactive Logon: Do not require Ctrl + Alt + Delete'. Stil
den til 'Disabled', hvis du da ellers har den funktion i Win2000?

Madsen.