[VB6] Søg og du skal finde!
Fra : Poke

Dato : 04-12-00 20:46

Hej NG

Jeg har to databaser som skal sammenlignes. Den ene indeholder
ca. 100000 records og den anden kan indeholde 3.000.000 records

Jeg har følgende løkke:

for i = 1 to (rec1)
for j = 1 to (rec2)
if rec1.felt1 = rec2.felt1 then
bla bla
exit for
end if
next j
next i

Den må kunne gøres hurtigere. Selv for en ret hurtig computer kan det tage
en del tid at gennem læse databaserne.

Er der en der kan hjælpe.

Emde

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-12-00 22:15

Pokeskrev:
> Jeg har to databaser som skal sammenlignes. Den ene indeholder
> ca. 100000 records og den anden kan indeholde 3.000.000 records

Er der en speciel grund til at du ikke bruger SQL?

-------
Tomas

Fra : Poke

Dato : 05-12-00 19:27

Der er 8 felter i rec1 der bliver opdateret af indholdet i samme felt i
rec2, samtidig med at en del af rec1 vises i listview. Så hvordan dette
løses med SQL ved jeg ikke, men det er vel også grunden til at jeg ikke
bruger SQL.

Jeg har set en Basic løsning på dette, jeg kan bare ikke huske hvordan man
gjorde.

Poke