ICQ virker med ingen internet i explorer
Fra : Mads Stetter

Dato : 30-11-03 16:02

Hejsa Alle

Har en veninde som lige har fået sat trådløst netværk op ved hende, samt en
bredbåndsforbindelse!

Problemet er at hun ikke kan komme på nettet, men hun kan fint logge sig på
icq og chatte!

Haqr desværre ikke set endnu hvilken hardware der er burgt til
installatinonen (Netværksudstyr)
Men det kunne jo være at nogen af jer lige presis vidste hvad fejlen er!

Håber i kan hjælpe!

MVH Mads Stetter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-11-03 17:02

Mads Stetter wrote:

> Håber i kan hjælpe!

Nu aner vi jo ikke rigtigt noget om hendes netværksopsætning, men
et bud kunne være at hendes maskine mangler et ipnummer til en
DNS. Måske er hendes router ikke sat korrekt op og overfører
derfor ikke oplysninger om hvilken DNS hendes maskine kan benytte.
Manglende DNS vil betyde at når hun starter IE op og skriver fx.
www.dsb.dk i adressefeltet, så er der ingen DNS der kan fortælle
hvilket ipnummer dsb.dk har. ICQ kan derimod have et fast ipnummer
lagt ind, så den kan sagtens connecte til sin server uden at
spørge en DNS??

Du kan indledningsvis prøve at bede hende åbne sin IE og skrive
194.255.14.38 i adressefeltet. Dette burde sende hende til dsb's
hjemmeside. Hvis det virker, er det hendes DNS der ikke svarer..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mads Stetter

Dato : 02-12-03 18:45

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 194.255.14.38 i adressefeltet. Dette burde sende hende til dsb's
> hjemmeside. Hvis det virker, er det hendes DNS der ikke svarer..

YES, det virkede! Så der mangler altså en DNS eller hvordan?

Jeg ved at de har flere computere på deres trådløse netværk, og det er kun
hendes som ikke gider at gå på nettet!

Hvad er så mit næste træk nu, for at løse hendes problem?

Kanon med en nyhedsgruppe og kloge mennesker!

MVH Mads Stetter

Fra : Mads Stetter

Dato : 02-12-03 18:47

Woops... Nu har jeg lige fået hende til at undersøge hvor mange af deres
computere der kører på det trådløse, og det er kun hendes der gør!

MVH Mads Stetter

Fra : Mads Stetter

Dato : 02-12-03 19:13

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hendes som ikke gider at gå på nettet!
>
> Hvad er så mit næste træk nu, for at løse hendes problem?
>
> Kanon med en nyhedsgruppe og kloge mennesker!

Her er lidt mere info.... Nu ved jeg at det er D-link wireless udstyr model
DL-714P+
http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=246
og at det er en TDC-ADSL forbindelse de har!

Håber i kan hjælpe mig lidt mere med disse info! Kan desværre ikke få så
meget mere at vide af hende da hun er komplet computer-mondol!

MVH Mads Stetter

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-12-03 09:31

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Håber i kan hjælpe mig lidt mere med disse info! Kan desværre ikke få så
> meget mere at vide af hende da hun er komplet computer-mondol!

Kender desværre ikke noget til det nævnte AP, men et hurtigt hack kunne jo
være at flytte krydset fra dynamisk tildelt DNS-server til bare at skrive en
ind. Ved ikke lige hvad TDC's NS hedder, men det tjek det på en af de
maskiner der virker.

Keller