hpfs386-warp4
Fra : derly lytken

Dato : 17-04-01 13:56

Hi Alle!

Så blev det min tur til at søge lidt support!

På min fidomaskine, som pt triller afsted med en warp4 US m. fixpack 12,
stort set uden problemer udover pladsmangel på et par vigtige
partitioner, er HPFS386 installeret. Da jeg her til formiddag ville
ændre på et par partioners størrelse med partition magic (v4) kunne jeg
ikke få lov til at ændre noget som helst. Den eneste grund jeg kan se
til det er, at HPFS386 har lagt sin klamme hånd på partitionerne.

Jeg satte så hpfs386 inaktiv, men ud over at se rodkatalogerne kan jeg
intet andet se/få adgang til/i de undeliggende kataloger på nogen af
partitionerne

Er der nogen måde hvorpå jeg kan fjerne HPFS386's klamme hånd *uden* at
miste indholdet på partitionerne???

Jeg ved godt, at jeg bare kan flytte indholdet midlertidigt væk,
repartitionere og restore skidtet igen uden at installere HPFS386, men
jeg har hverken plads eller anden mulighed for at gøre dette.....

Hvad gør en klog tosse så??

--
\\derly, team os/2, danmark

Fra : peter volsted

Dato : 17-04-01 14:47

hi

-----
> Hvad gør en klog tosse så??

Du går til: www.fsys.demon.nl
og henter Jan van Wijk's imponerende 'hd-editor' DFSee, den forstår sig i flg.
dokumentationen osse på HPFS386.

Beklageligvis tager det lidt mere end 5 minutter før man begynder at få en ide
om, hvor fantastisk og potent et stykke værktøj, man er kommet i besiddelse
af. Og så er det freeware.
Hent det på hjemmesiden, han uploadede v 3.38 igår, og den har vel næppe nået
Hobbe og de andre endnu.

--
good luck

peter

Fra : "Derly Lütken"

Dato : 17-04-01 20:54

In article <3ADC494E.827E0187@image.dk>, "peter volsted"
<pvolsted@image.dk> wrote:

> Du går til: www.fsys.demon.nl
> og henter Jan van Wijk's imponerende 'hd-editor' DFSee, den forstår
> sig i flg. dokumentationen osse på HPFS386.

Nej gu gør jeg ej. Jeg kigger bare i dukomentationen på den version, jeg
opgraderede til v3.37 for ikke ret længe siden. Hvor dum har man
egentligt lov til at være ustraffet :-?

Tak for at du fik mig vækket...

> Beklageligvis tager det lidt mere end 5 minutter før man begynder at
> få en ide om, hvor fantastisk og potent et stykke værktøj, man er
> kommet i besiddelse af. Og så er det freeware.

Absolut enig. Jeg er blot ikke nået ret dybt i det endnu....

--
mvh \\Derly, team os/2, danmark
Year, n.:

Fra : Allan

Dato : 17-04-01 18:06

On Tue, 17 Apr 2001 12:55:32, dl@no.spam.comports.com (derly lytken) wrote:

> [...]
>
> Jeg satte så hpfs386 inaktiv, men ud over at se rodkatalogerne kan jeg
> intet andet se/få adgang til/i de undeliggende kataloger på nogen af

Det har jeg godt nok aldrig været ude for. Har flere gange skiftet frem og tilbage
mellem alm HPFS og 386 uden det betød noget. Har du evt slået noget lokal
security til ?

> Er der nogen måde hvorpå jeg kan fjerne HPFS386's klamme hånd *uden* at
> miste indholdet på partitionerne???

Et bud på dette er følgende citat, som stammer fra README.TXT til WSEB:
1.0.8 386 HPFS
----------------
Den gamle version af 386 HPFS-filsystemet skal fjernes, før
styresystemet migreres.

Sådan fjernes 386 HPFS:

1. Stop serveren vha. følgende kommando:

NET STOP SERVER

2. Indtast følgende kommando for at fjerne 386 HPFS:

PREPACL /P /B:FILNAVN /D:DREVBOGSTAV

hvor /B:FILNAVN angiver navnet på en midlertidig fil, der
skal gemme adgangskontrollister, og /D:DREVBOGSTAV angiver
det drev, hvor de aktuelle adgangskontrollister findes.

3. Afslut OS/2 og genstart computeren.

BEMÆRKNINGER:
o Visse systemer kan få problemer med PREPACL. Der er
flere oplysninger i afsnit 2.3.2.

o Angiv en entydig outputfil til PREPACL, når du fjerner
386 HPFS. Hvis du angiver en eksisterende fil, vil PREPACL
overskrive den, og dermed mister du de ACL-oplysninger, du
har gemt ved første afvikling af PREPACL.
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-04-01 19:45

Allan wrote:

> Det har jeg godt nok aldrig været ude for. Har flere gange skiftet frem og tilbage
> mellem alm HPFS og 386 uden det betød noget. Har du evt slået noget lokal
> security til ?

Jeg tror, det er en almindelig fejl. Jeg var ude for det samme for nogle
år siden, men kan desværre ikke huske, hvordan jeg fik det løst. Jeg
mener dog, det var forholdsvist simpelt. Har du prøvet at slå HPFS386
fra og lave en checkdisk?

Mvh. Kim Ludvigsen