Hvilket bundkort til P4?
Fra : Kaasing

Dato : 30-11-03 13:14

Hej
Jeg skal ha mig et nyt bundkort til en P4, 2600 MhZ, FSB800. Jeg har kigget
lidt på markedet og har fundet frem til to, hvis nogen mener jeg burde kigge
på andre er gode råd velkomne.

kort 1:
ABIT IC7 MAX3 P4 I875P Pris ca 1848,-

Kort 2:
FIC P4-875P Max, 875P, Pentium4 Pris ca 1299,-

Jeg skal ikke OC. Der skal 1 GB ram på systemet, grafikkort enten et Gforce
FX5600 eller et Radeon 9600 Pro(også her er gode råd og alternativer
velkomne). HD bliver en seagate 160 GB IDE.

Jeg spiller lidt MOHAA, Battlefield olign. Bruger office, og internet.

/Poul

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 30-11-03 13:22

Kaasing wrote:
> [...]
> Gforce FX5600 eller et Radeon 9600 Pro(også her er gode råd og
> alternativer velkomne). HD bliver en seagate 160 GB IDE.

Jeg ville tage et Abit IC7 Max3, et Asus P4P800 eller et Asus P4C800. 1 GB
ram lyder rimeligt, sørg for det er PC3200 minimum. Jeg ville derefter
udstyre systemet med et Sapphire Radeon 9600XT...

--
Martin K

Fra : iggibuh

Dato : 30-11-03 14:05

"Kaasing" <kaasing@fjern_dette.hotmail.com> wrote in

> [...]
> alternativer velkomne). HD bliver en seagate 160 GB IDE.
>
> Jeg spiller lidt MOHAA, Battlefield olign. Bruger office, og internet.

hvis du ikke har i sinde at OC så er det helt omsonst at købe max3
boardet medmindre du er interesseret i at udnytte controllerne. den har
to raid controllere og kan håndtere 6 diske alt ialt på det område.

nu kender jeg ikke det andet board du har kigget på men ellers er der
asus de er okey til prisen og så sparer du lige omkring en plov.

btw hvad der er værd at nævne vedr max3 boardet så understøtter det de
kommende prescott cpu'er men om det så er derfor du har kigget på det
melder historien jo intet om ;O/

MVH iggibuh

Fra : Henrik Dissing

Dato : 30-11-03 16:15

On Sun, 30 Nov 2003 13:14:12 +0100, Kaasing wrote:

>Jeg skal ha mig et nyt bundkort til en P4, 2600 MhZ, FSB800. Jeg har kigget
>lidt på markedet og har fundet frem til to, hvis nogen mener jeg burde kigge
>på andre er gode råd velkomne.

GigaByte GA-8KNXP er en anden mulighed i den dyre ende.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Lasse

Dato : 30-11-03 22:55

Hvorfor ikke bare nøjes med et 865 chipset, til det forbrug. MSI ville være
et udmærket valg.

Lasse

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 30-11-03 23:36

Lasse wrote:
> Hvorfor ikke bare nøjes med et 865 chipset, til det forbrug. MSI
> ville være et udmærket valg.

MSI er super stabilt, men efter hvad jeg har hørt ikke videre OC venligt...

--
Martin K

Fra : Lasse

Dato : 01-12-03 15:10

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> MSI er super stabilt, men efter hvad jeg har hørt ikke videre OC
venligt...

Det har jeg ellers hørt lige det modsatte af, og en af mine kammerater har
et MSI 865 med en 2.4c der kører 3.6.

Han skriver også han ikke skal OC.

Lasse