Søger posthenter
Fra : Jimmy

Dato : 29-11-03 10:50

Hej

Jeg ønsker at tømme en stor pop3-konto for post.
Der er både med og uden vedhæftede filer.

Hvilket program (text-mode) er bedst til dette?

Jeg overvejer fetchmail, som vist kan sende det videre til min lokale
mail-handler, som lagrer det i en fil, hvilket er fint.

Er der andre programmer, som er bedre?

Mvh
Jimmy

Fra : Alex Holst

Dato : 29-11-03 10:54

Jimmy <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote:
> Jeg ønsker at tømme en stor pop3-konto for post.
> Der er både med og uden vedhæftede filer.
>
> Hvilket program (text-mode) er bedst til dette?

Det kommer an paa hvad dine krav er. Hvis du fortaeller os, at dit
eneste krav er programmet skal kunne hente fra en pop3 box, hvordan skal
vi saa kunne svare paa dit spoergsmaal?

Fra : Jimmy

Dato : 29-11-03 11:00

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> Det kommer an paa hvad dine krav er. Hvis du fortaeller os, at dit
> eneste krav er programmet skal kunne hente fra en pop3 box, hvordan skal
> vi saa kunne svare paa dit spoergsmaal?

Jeg skal tage backup af en pop3-konto før jeg lukker den.

Det vil være rart om backuppen blev lagret i et format man kunne anvende til
import i de fleste postprogrammer.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne synkronisere beskederne på pop3-kontoen
med dem jeg har liggende på min imap-konto.

Giver det mere at gå efter?

Mvh
Jimmy

Fra : Alex Holst

Dato : 29-11-03 13:13

Jimmy <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote:
> Jeg skal tage backup af en pop3-konto før jeg lukker den.
[..]

fetchmail vil i hvert fald vaere fint til den opgave. Den sender mail
videre til den locale delivery agent som saa gemmer i mbox eller
Maildir.