/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
billede i JPanel?
Fra : Michael


Dato : 30-11-03 02:42

hvordan gør man dette.

File f = new File("c:\\logo.jpg");
BufferedImage bi= ImageIO.read(f);


Det burde vel være noget med et Image, men et sådant kan ikke add´s til et
JPanel.
I diverse dokumenter fra java, står der alt muligt andet, end præcis,
hvordan man indsætter et billede i en JPanel (eller indsætter i andet).
Kun hvordan man manipulerer med BufferedImages og hvordan man
kan manipulerer billeder i JApplets.
mystisk...
Det burde jo trodsalt være rimelig basic.

Med venlig hilsen
Michael.




 
 
Bertel Lund Hansen (30-11-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-11-03 10:44

Michael skrev:

>hvordan gør man dette.

>File f = new File("c:\\logo.jpg");
>BufferedImage bi= ImageIO.read(f);

Her er stumper fra et program der simulerer en telefons
trykknapper (hvis man altså lige har de billeder og lydfiler der
hører til). Men du kan nok se hvordan du løser dit problem.

// Simulering af en telefon

import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.awt.image.*;
import javax.swing.*;


public class Telefonsimulation extends JApplet implements
MouseListener {

private boolean mouseInside; // Bruges ikke.
private Knap logo, et, menu, ring;
private Image tlfPict;
private AudioClip tast, ringop;

public void init() {
tlfPict = getImage(getDocumentBase(), "telefon.jpg");
logo = new Knap(0, 0, "Logo.jpg");
logo.x = (Constants.TLFWIDTH - logo.x1) / 2;
logo.y = Constants.TLFHEIGHT + 10;
et = new Knap(27, 322, "etknap.jpg");
menu = new Knap(27, 180, "menu.jpg");
ring = new Knap(70, 490, "ringeknap.jpg");
tast = getAudioClip(getDocumentBase(), "klik.wav");
ringop = getAudioClip(getDocumentBase(), "ringop.wav");
addMouseListener(this);
}


public void paint(Graphics g) {
g.drawImage(tlfPict, 0, 0, this);
logo.paintIcon(this, g, logo.x, logo.y);
et.paintIcon(this, g, et.x, et.y);
menu.paintIcon(this, g, menu.x, menu.y);
ring.paintIcon(this, g, ring.x, ring.y);
}

}

Selv lærte jeg det ved at se på denne her side:
http://www.smiley-face.freeserve.co.uk/programming/
men den virker ikke p.t., og jeg ved ikke om det er kortvarigt
eller permanent.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste