Det var smart...sådan en vil jeg også have~
Fra : Finn Jensen

Dato : 17-04-01 07:37

Hej alle Guruer,

Jeg var inde på en hjemmeside hvor jeg udfyldte en formular og trykkede SEND
og straks kom der en ny side hvor der stod : Tak Finn. Formularen har fået
mit navn da jeg indtastede men hvordan laves denne smarte finesse??

Finn Jensen

Fra : E. Sørensen

Dato : 17-04-01 11:16

> [...]
> og straks kom der en ny side hvor der stod : Tak Finn. Formularen har fået
> mit navn da jeg indtastede men hvordan laves denne smarte finesse??

Prøv at læse følgende:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp

mvh
ES

Fra : Martin

Dato : 17-04-01 11:54

I PHP eller ASP

PHP: kig mere under www.webcafe.dk
ASP: kig mere under www.html.dk

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : find clausen

Dato : 17-04-01 12:09

On Tue, 17 Apr 2001 08:37:14 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> mit navn da jeg indtastede men hvordan laves denne smarte finesse??

Det kan laves meget nemt med JavaScript:

På formsiden skal du lave to functions:

exp = new Date();
exp.setTime(exp.getTime() + (365*24*60*60*1000));

function SetCookie(name, value)
{
value += "";
if (value == "")
document.cookie = name + "=";
else
document.cookie = name + "=" + escape(value) +
"; expires=" + exp.toGMTString() +
"; path=/";

}

function SendForm(form)
{
SetCookie("name", form.realname.value);
}

FORM tagget skal ende med:

OnSubmit="return SendForm(this);">

**********

På redirect siden:

function GetCookie(name)
{
var txt = name + "=";
if (document.cookie.length != 0)
{
var a = document.cookie.indexOf(txt);
if (a == -1)
return null;
a += txt.length;
var b = document.cookie.indexOf(";", a);
if (b == -1)
b = document.cookie.length;
return unescape(document.cookie.substring(a, b));
}
return null;
}

navn = GetCookie("name");
document.write(navn);

Det skulle kunne gøre det ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Jens Aggergren

Dato : 17-04-01 23:10

Hvis du bare bruger formmail, så skal du bare fortælle
hvor formmail skal redirecte til:

<form method="POST" action="http://formmail.netsite.dk/formmail.pl">
<input type=hidden name="recipient" mailto:value="dig@mail.dk>
<input type=hidden name="subject" value="formular">
<!-- Ok, næste linie er det spændene !>
<input type=hidden name="redirect"
value="http://www.dinside.dk/tak.html">
.
.
.
</form>

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bgob4$21ds$1@news.cybercity.dk...

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-04-01 05:34

"Jens Aggergren" <jens_aggergren@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du bare bruger formmail, så skal du bare fortælle
> hvor formmail skal redirecte til:

Jo jeg har fundet ud af at rediregerer til en anden siden men jeg efterlyste
måden hvor på at det indtastet navn i Name feltet kunne komme med på takke
siden??. Altså Tak Jens Aggergren for din henvendelse??

Dette måtte da gøres ved hjælp af en syntax??. Jeg har hele formen på plads
og den virker fortrinligt men det var blot det med navnet jeg efterlyste

/Finn

Fra : Jens Aggergren

Dato : 18-04-01 09:36

ok, undskyld jeg var vist lidt hurtig på tasterne

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bj5qe$2onc$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jens Aggergren

Dato : 18-04-01 09:36