Lysningspanel til Velux vinduer
Fra : Grønne

Dato : 27-11-03 21:16

Hvad materiale ville i bruge til lysningspanel rundt om Velux vinduer. Jeg
vil ikke ha den hvide plade kant som Velux bla egen, ideen var at sætte filt
helt til vinduet, lige som et almindeligt vindue.

Men hvad materiale skal jeg lave det i ? Gips er lidt noget skidt da ikke
passer til rillen i vinduet. MDF plade kunne jeg tro bliver noget mærkeligt
noget, da det jo ikke er samme materiale som resten af væggene.

Hvad ville i bruge ?

/Grønne

Fra : Niels

Dato : 27-11-03 22:42

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
filt
> helt til vinduet, lige som et almindeligt vindue.

Jeg har brugt 13 mm gips og glasfilt helt ind til vinduet uden problemer.

> Men hvad materiale skal jeg lave det i ? Gips er lidt noget skidt da ikke
> passer til rillen i vinduet.

Hos mig passede de 13 mm da med lidt håndkraft hele vejen rundt.

Og det blev rigtigt pænt.

Mvh Niels

Fra : Grønne

Dato : 27-11-03 22:48

> Hos mig passede de 13 mm da med lidt håndkraft hele vejen rundt.
>
> Og det blev rigtigt pænt.

Lavede du så bare hele indfatningen i et lag gips eller to lag ind til
kanten ?

Hvor langt ud mod karmen lavede du den sidste lægte, skal der en helt ud for
at gøre det stift nok ?

/Grønne

Fra : Niels

Dato : 27-11-03 23:08

> Lavede du så bare hele indfatningen i et lag gips eller to lag ind til
> kanten ?

2 lag gips på skråvæggen og 1 lag stukket ind i rillerne på vinduet og kun
fastskruet på lægterne ude ved skråvæggen. Hos mig skal det ikke holde til
noget, det skal bare blive siddende. Og det har ikke givet sig.

> Hvor langt ud mod karmen lavede du den sidste lægte, skal der en helt ud
for
> at gøre det stift nok ?

Mine lysninger måler ca 27 cm. Det virker absolut som om der er stivelse
nok i gipsen.
Jeg havde min nabo, som er tømrer til at kigge med, og han sagde, det var
helt ok.

Hvis du er interesseret, kan jeg lægge et billede i dk.binaer.

Mvh Niels

Fra : Grønne

Dato : 02-12-03 17:15

> [...]
> helt ok.
>
> Hvis du er interesseret, kan jeg lægge et billede i dk.binaer.

Du må meget gerne smide et par fotos i dk.binaer elle maile dem.

Har du lavet lodret eller vandret under kant ?

/Grønne

Fra : Grønne

Dato : 02-12-03 17:15

> [...]
mærkeligt
> noget, da det jo ikke er samme materiale som resten af væggene.

Der må da være andre der har laver velux lysninger.....

/Grønne