Håndtag i lakeret dør
Fra : Henrik

Dato : 22-11-03 15:12

Jeg har for nylig udskiftet samtlige døre i huset med helt nye hvid-lakerede
Dannebrogs-døre.
De nye dør-håndtag blev, som altid, leveret med håndtags-blik på ca 50 mm
diameter, som bliver spændt sammen ved hjælp af de her lange skruer, i ved.

Mit problem er, at disse blik kan bevæge sig en lille smule( ca 1 mm),
selvom jeg har spændt skruerne så hårdt, at blikket bliver trykket en smule.
Efter et stykke tid begynder blikket at skrabe malingen af døren.
Jeg har spurgt ved forskellige byggemarkeder om der findes en form for plast
underlag man kunne montere for at fjerne problemet, men indtil videre uden
held.

Er der andre derude, som har haft det problem, og er der mon nogen som har
fundet på en genial løsning ?

Hilsen

Henrik Nørgaard

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 22-11-03 17:39

Henrik skrev:

> Jeg har spurgt ved forskellige byggemarkeder om der findes en form for plast
> underlag man kunne montere ...

Jeg ved godt, hvad du tænker på. Du kan se et eksempel ved at
ved at klikke på nedenstående link:

http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.12/122630.HTM

På billedet ser du bl.a. en indsats, som stabiliserer grebet.

Hvis du oplyser fabrikat og type af dine greb, er det muligt, at
jeg kan finde frem til en passende indsats.

--
Venlig hilsen
Svend Erik