Tagstige
Fra : Chriz

Dato : 17-11-03 21:25

Har forgæves ledt efter et sted der sælger tagstiger (til private) på
nettet. Hvem kan give et tip til hvor jeg kan købe en sådanne ?

mvh

Chritian

Fra : anders majland

Dato : 17-11-03 21:47

> Har forgæves ledt efter et sted der sælger tagstiger (til private) på
> nettet. Hvem kan give et tip til hvor jeg kan købe en sådanne ?

En bøjle fra Jem & fix til ~200kr og en "tilfældig" stige og du er
kørende. Jeg bruger bøjlen på en gammel solid/tung skydestige. Den er jo
bare beregnet til tryk istedet for træk så samlingen skal lige sikres,
hvilket jeg gør med en solid pakrem. Fordelen ved skydestigen er at den
kan tilpasses i længden så den lige præcis ikke trykke på tagrenden.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : John Vedsegaard

Dato : 18-11-03 09:11

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
| Har forgæves ledt efter et sted der sælger tagstiger (til private) på
| nettet. Hvem kan give et tip til hvor jeg kan købe en sådanne ?
|
| mvh
|
| Chritian

Enhver lidt større tømrerhandel har/kan skaffe sådan en stige.

Vær opmærksom på at de er temmeligt dyre og ikke kan anvendes som almindelig
stige.

Prisen kan nemt overstige 5000.... Men så er den også med hjul til at køre
op på taget med.

Tagstiger købes i længder af 2-3 meter, som så skrues sammen.

Til gengæld er en tagstige meget lettere en en gammeldags skydestige og den
passer lige ned mellen tagstenene.

John

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-11-03 16:49

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tagstiger købes i længder af 2-3 meter, som så skrues sammen.
>
> Til gengæld er en tagstige meget lettere en en gammeldags skydestige og

Undskyld, for det jeg nu siger...
VRØVL!!!!!
Jeg har købt en stige på 8,1 m det er en skydestige der kan bruges som
wienerstige. Som ekstra udstyr købte jeg et rygningsbeslag der er forsynet
med hjul så det kan køre op af taget. Stigen passer i rillerne på mine tegl.
Hele herligheden kostede 1300,- incl. moms og levering.
Stigen er af mærket Stilo og godkendt af arbejdstilsynet.
Eneste ulempe er at rygningsbeslaget kan være i vejen når man bruger den som
alm. stige. Men det er monteret med 4 bolte så det er ret nemt at afmontere.
Den er forresten købt hos Walter Jessen gruppen, et ganske alm.
byggemarked/trælasthandel. Der både sælger til private og håndværkere.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Chriz

Dato : 19-11-03 20:02

Thanx, lige netop det svar jeg havde håbet på. Jeg kører forbi dem en dag og ser
hvad de kan byde på. Min egen murer ville sælge mig en for 2500, og det lokale
byggemarked for 2600. (5m)

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-11-03 09:31

> [...]
og ser
> hvad de kan byde på. Min egen murer ville sælge mig en for 2500, og det

<snip>
Jeg skal lige tilføje at jeg fik lidt rabat fordi jeg er ved at bygge om og
derfor har konto hos dem. Jeg mener stigen koster 1150,- og rygningsbeslaget
koster vist 450,-
Men det er listepriser, og den slags priser plejer man at kunne forhandle om

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Kenneth

Dato : 18-11-03 14:12

Nu er det jo heller ikke stiger som er det letteste at sende med posten
Men den tagdel som Anders skriver om, i jemogfix til 200kr. kan anbefales +
4m. skydestige koster ca.280,- hos dem.

Mvh Kenneth

Fra : anders majland

Dato : 18-11-03 14:25

> Nu er det jo heller ikke stiger som er det letteste at sende med
> posten

Nej det kræver en fragtmand (men det er jo heller ikke noget problem)

Fra : Kenneth

Dato : 18-11-03 17:04

Det ville se sjovere ud hvis det var en postmand på cykel med en stor brun
pakke

Mvh Kenneth

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bpd7e3$dlv$1@sunsite.dk...

Fra : anders majland

Dato : 18-11-03 17:55

> Det ville se sjovere ud hvis det var en postmand på cykel med en stor
> brun pakke

Nu til dags kører landsposten jo ikke længere på cykel - men de har også
pakker med. Jeg har ind imellem hjulpet budet med at få nogle "småtunge"
pakker ud af bilen derhjemme. Men for tiden sender jeg mest ting hjem
med pakketrans. Via en erhversaftale er de meget billigere og de
afhenter selv pakkerne. Jeg skal så bare sørge for at sende det dagen
før en hjemmearbejdsdag så jeg er hjemme til at tage imod dem.

(Jeg pendler på mc så det er begrænset hvor meget jeg kan selv kan slæbe
med)

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-11-03 19:51

"Kenneth" <kennethhansenn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville se sjovere ud hvis det var en postmand på cykel med en stor brun
> pakke

Måske man ville tro det var en skorstensfejer i juleuniform.

MVH Niels

Fra : benny

Dato : 18-11-03 20:54

og hvad er det nu lige der sker ang forsikring
hvis uheldet er ude og man falder ned fra sådan en ikke godkendt stige??
der gælder jo samme regler om man er virksomhed eller privatperson
benny

Fra : Steen Andersen

Dato : 18-11-03 23:05

>og hvad er det nu lige der sker ang forsikring
>hvis uheldet er ude og man falder ned fra sådan en ikke godkendt stige??
>der gælder jo samme regler om man er virksomhed eller privatperson

Faktisk har jeg læst i avisen (boligsektionen i de 4 stiftstidender) at den
nuværende regering nærmest har afskaffet alt hvad der hedder regler ved
privat brug, dvs. du må faktisk alt!

Det er noget paradoksalt, når man tænker på hvilke begrænsninger der gælder
for håndværkere og byggepladser for deres egen sikkerhed!

-Steen

Fra : anders majland

Dato : 19-11-03 00:01

I princippet ja ...

> Faktisk har jeg læst i avisen (boligsektionen i de 4 stiftstidender)
> at den nuværende regering nærmest har afskaffet alt hvad der hedder
> regler ved privat brug, dvs. du må faktisk alt!

Den kunne jeg godt tænke mig at se uddybet.

Da vi lagde de 300m2 tag på udhuset havde vi godt nok heller ikke
stillads hele vejen rundt. Det var næsten heller ikke noget problem. Dvs
99.9% gik ganske findt da man står godt fast på tørre plader, men jeg
blev overrasket af en regnbyge mens jeg var ved at skrue noget af det
sidste rygning på - og så skal jeg sørge for at jeg kom hurtigt ned af
det tag. Våde stålplader kan man ikke holde sig fast på.... De fleste
arbejdsmiljøregler er det nu en god grund til ... og ikke sært at
skadestuerne er fulde er gør-det-selv folk og sportsudøvere... (Jeg slab
med knubs)

Fra : Steen Andersen

Dato : 19-11-03 23:39

>Den kunne jeg godt tænke mig at se uddybet.

Tja en eller anden søndagsavis fra indeværende år....... mere tør jeg ikke
sige.

Det er sådan en lidt "halvskør" journalist og gør-det-selv-mand, Keld Bjerre
der skriver det. Artiklen var i forbindelse med en artikel om et stillads
han anmeldte. Ugen efter fik han voldsom kritik af en eller anden
håndværksmester for at anmelde sådan noget bras i avisen, der ikke overholdt
gældende krav på området. Så var det at Bjerre kom med indlægget om at den
nuværende regering har afskaffet krav for private. Om man så synes om det er
en smagssag....men den regering har lavet så mange andre fjollerier. Sagde
jeg dagpenge........

Nå, men er der ikke nogen af NG´s læsere der kan lede os på sporet af
ovenstående???

-Steen

PS: "Halvskør" skal forståes med en hel masse smiley´er bagefter!