Emhætte
Fra : Christer Bo Christen~

Dato : 11-11-03 21:16

Hej gruppe

Jeg er ved at lave mit køkken om. Jeg kunne egenligt godt tænke mig en
emhætte hvor motoren ligger på loftet. Jeg var inde i den lokale skousen og
han sagde priserne for den slags modeller begynder ved 10.000 kr. Av for
den, det er lidt i overkanten. er der nogen der kender et sted, evt online,
hvor jeg kan finde det billigere?

Jeg skal også ha fat i et køleskab og et komfur, så en side hvor jeg finder
den slags modtages med kyshånd.

Mvh
Christer

Fra : TB

Dato : 11-11-03 21:21

hvidevarepriser.dk

min lokale hvidevaremand snakkede om 3-4000 for et emfang+motor på loftet,
så det kan da gøres billigere...

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-11-03 13:16

Hej NG
Nu er det efter min mennig at, hvidvare market er rimelig gråt, med div
afdragsfrie ordninger og div. Det er min erfaring at mange af dem kan
presses med 30-50% af vejledende priser. Så det bare at finde jeres indre
jyde frem og komme igang

Peter

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 11-11-03 21:22

Se http://butik.el-stroem.dk/default.asp.

De kan skaffe de fleste gængse hvidevarer og giver gerne en god pris.

Vi købte selv en emhætte med ekstern motor (Thermex Decor). Den gav vi vist
7-8000 for for et apr år siden.

VH
Jakob

Fra : Christer Bo Christen~

Dato : 11-11-03 21:50

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De kan skaffe de fleste gængse hvidevarer og giver gerne en god pris.
>
> Vi købte selv en emhætte med ekstern motor (Thermex Decor). Den gav vi

Tak for de hurtige svar, så har jeg lidt at kigge på

Mvh
Christer

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 12-11-03 13:04

> [...]

> 10.000 kr. Av for den, det er lidt i overkanten. er der nogen der
> kender et sted, evt online, hvor jeg kan finde det billigere?

Jeg har skrottet en gammel tørretumbler og bevaret suge/blæser delen.
Overvejer at sætte den på loftet. Bare plugge den ind på den flexible
slange der går videre op til udblæsningen på taget.
I den eksisterende emhætte fjerner jeg så motordelen.

Er det helt tosset.
Brandfare etc.
Den kører selvfølgelig kun med 1 hastighed.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Keld Nygaard

Dato : 12-11-03 14:22

> [...]
> slange der går videre op til udblæsningen på taget.
> I den eksisterende emhætte fjerner jeg så motordelen.

Jeg tror ikke en tørretumbler blæser giver nok l/min til at kunne erstatte
en emhætte blæser, men er selvfølgelig noget man kan læses sig frem til...
Men hvorfor bruger du ikke blot emhætte motoren igen, og tilslutter den med
flexslanger (+ nogle stumper blik, 3 tuber silicone og en rulle gaffatape)
oppe på loftet.

/Nygaard

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 12-11-03 14:50

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk> wrote in message

> [...]
med
> flexslanger (+ nogle stumper blik, 3 tuber silicone og en rulle gaffatape)

I stedet for flexslanger bør du benytte faste rør, da der vil være et
væsentligt mindre tryktab, og gå så langt op i dimension som du har plads
til. Dernæst ville jeg nok vælge en lidt kraftigere motor, når den nu
alligevel er sat væk for at minimere støjen. Jeg mener at der på
www.thermex.dk var en vejledning omkring dimensionering af udsugning i
forbindelse med valget mellem "intern" og "ekstern" motor.

God fornøjelse med projektet

Fra : Keld Nygaard

Dato : 13-11-03 08:48

> [...]
> til. Dernæst ville jeg nok vælge en lidt kraftigere motor, når den nu
> alligevel er sat væk for at minimere støjen.

Under alle omstændigheder vil det være en fordel at have ca. 1/2 m
flexslange på hver side af motoren for at absorberer rystelser... Ligeledes
kan det være en fordel at monterer motoren med gummistropper, frem for at
skrue den fast til et spær.

Mht. rørdimensionen, så er det vel ikke altid en fordel at vælge så store
rør som man kan få plads til. Man skal vel ramme den korrekte dimension,
hvor luften bevæger sig den rigtige hastighed (og det aner jeg ikke en hat
om hvordan man regner ud...)

/Nygaard

Fra : Calle.

Dato : 12-11-03 15:24

Jens Borchert Pedersen wrote:
> [...]
> slange der går videre op til udblæsningen på taget.
> I den eksisterende emhætte fjerner jeg så motordelen.

Tror ikke den syger kraftigt nok

--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 12-11-03 15:52

Calle. wrote:

> Tror ikke den syger kraftigt nok

mener suger

--
Calle

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 13-11-03 11:12

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in news:LNrsb.364$%F2.13@news.get2net.dk:

> [...]

Tak for kommentarerne
Det med sugestyrken kan der være noget om.
Det kan jo kome an på en prøve.
Vil vende tilbage når jeg har nyt at fortælle.