Blomsterfotosafari 9. november
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-11-03 20:58

Jeg skulle jo mene at sæsonen er overstået, men nu skulle udstyret altså
lige testes, her på falderebet. Det er overraskende at man kan finde så
mange blomster endnu trods alt. Bedes venligst åbnet i en billedfremviser,
for de viste fotos i brevene er grynede. Senere vil man kunne finde billeder
på min hjemmeside, det er nemmere (når jeg får det lært).

Asters:

Sct.Hans urt(Uskarpt foto):

Ranunkelbusk og Clematis:

Løvemund, Mamelukærmebusk(Helt fuld af blomster fra juni til nu):

Rød Asters:

Er dette en efterårskrokus?:

Er dette en Stenurt?:

Der er også stor skønhed i efterårets og vinterens frøstande:

Er det kun frøplanter fra i år der blomstrer nu (Hornviol), for jeg ved at
dette er frøsåede (farvemix, naboen er mørklilla....)? Men der er altså
blomster to gange. Fra juni til august og igen nu fra oktober til vinter.
Vil farvemix kunne undgåes, eller hvad ender det i?:

Så fandt jeg en mærkelig svamp, hvad er det for en?:

Har i prøvet at importere flade sten fra Amerika?:

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-11-03 00:05

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:

> Asters:

Jeg kan slet ikke læse dine links - den siger bare at det er
slettet eller udløbet fra serveren, så jeg får slet ikke noget
ud at det.

Skal du vise billeder, er det sikreste at lægge dem ud på
din server og linke direkte til dem, så kan alle være med.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-11-03 15:33

Allan Vebel wrote:
> Jeg kan slet ikke læse dine links - den siger bare at det er
> slettet eller udløbet fra serveren, så jeg får slet ikke noget
> ud at det.

Det er fordi du bruger Sunsite som news-server.

De har ikke de binære grupper med, og man kan ikke følge et direkte
link.

Det gælder i øvrigt ikke kun Sunsite men også f.x. dtext.news.tele.dk og
andre rene tekst-servere, som mange bruger fordi, de er væsentlig
hurtigere end de andre, der er sløve pga. de binære grupper.

Problemet er så, når der bliver postet et direkte link til en gruppe,
som vi ikke har.

Så det kunne være smart med dato/klokkeslet/titel i stedet på indlægget,
så man kan finde det i dk.binaer vha en anden server.

> Skal du vise billeder, er det sikreste at lægge dem ud på
> din server og linke direkte til dem, så kan alle være med.

Ja - det er helt klart den allerbedste løsning

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-11-03 18:49

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev > Ja - det er helt klart den
allerbedste løsning

Kære internetinvalider!

Det ved jeg, kommer senere. Indtil da må i kigge under Preben Riis Sørensen
9/11 i tidsrummet 19.31 til 21.37, emner er plantenavne m.m. Faktisk troede
jeg alle kunne åbne et link til News.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-11-03 19:03

Angående billedernes mgl. skarphed, er der også gået en prås op for mig. Jeg
skulle slet ikke have pakket dem, de skal bare 'resizes'. Så kan de ses
direkte i brevet i fin kvalitet. De bliver dog ikke bedre end originalen.
Der var for lidt lys, og nogen af dem er taget med blitz.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-11-03 19:33

Preben Riis Sørensen wrote:
> Faktisk troede jeg alle kunne åbne et link til News.

Ja - til de grupper ens server har med.

Men som nævnt bruger mange servere, der ikke har de binære grupper med,
da disse servere er mere stabile og hurtigere - netop pga at de mangler
de binære grupper

Men den diskussion hører vist egentlig ikke til her i gruppen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-11-03 22:44

Jan Vestergaard <jan@jve.dk> skrev:

> Det er fordi du bruger Sunsite som news-server.

Jeg har også prøvet med news.sonofon.dk - der hvor
jeg har min internetforbindelse - her fungerer det heller
ikke.

> De har ikke de binære grupper med, og man kan ikke
> følge et direkte link.

Jeg kan ikke engang se hvor
fører hen, men news.sonofon.dk har også news:dk.binaer
med på listen.

> hurtigere end de andre, der er sløve pga. de binære grupper.

Det kan jeg godt regne ud - det er derfor jeg normalt bruger
Sunsite.

Jeg bringer det på bane med hensyn til Message Id fordi jeg
ved at mange har problemer med det.

Det er nok for teknisk i denne gruppe - hvor skal vi futte hen?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-11-03 21:12

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> Jeg skulle jo mene at sæsonen er overstået, men nu skulle udstyret altså
> lige testes, her på falderebet. Det er overraskende at man kan finde så
> mange blomster endnu trods alt.

Du har ikke hamamelis med på din liste.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-11-03 23:22

"Peter Ole Kvint >" <"<dsl90720"@vip.cybercity.dk> skrev>
> Du har ikke hamamelis med på din liste.

Det er ikke en liste. Det er hvad jeg kunne gå ud i egen have og finde den
9. november. Og det er j e g da lidt duperet over....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen