Dyk i weekenden
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-11-03 06:54

Hej NG

Er der nogen herfra der skal ud og dykke i weekenden og har en tom plads, så
hører jeg meget gerne fra jer

Thore
- CMAS **

Fra : Asger Nybo Larsen

Dato : 28-11-03 21:27

Hej Smartrøv

Hvad med at skrive lidt om hvor i verden du kommer fra, eller er det blot
underforstået at du kommer fra kbh-området?.

mvh Asger (mavesur jyde)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-11-03 22:15

"Asger Nybo Larsen" <dykning[slet-dette]@indbakke.dk> wrote in message
> Hej Smartrøv
>
> Hvad med at skrive lidt om hvor i verden du kommer fra, eller er det blot
> underforstået at du kommer fra kbh-området?.
>
> mvh Asger (mavesur jyde)

Nej, jeg er fynbo og bor på Næstved-kanten...

Men havde I tænkt at hente mig siden det har interesse?

Thore

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 04-12-03 00:57

Hej Thore

Jeg er glad for ENDELIG at have FUNDET lige præcis DIG igen! Dejligt
med et mødested hvor folk "dykker" op en gang imellem.

Eftersom jeg endelig har fundet dig når du ellers er holdt med at
svare på mine opkald, og du ikke kan spise mig af med at du kommer
forbi og får ordnet "vores mellemværende", som du har trukket siden
feb 2003, synes jeg du skal ringe til mig imorgen mellem 1130 og 1730
(det er torsdag) før jeg henvender mig direkte over dette forum. Det
kunne være i din egen interesse!

Gær du det, er tavlen visket ren! Ellers.....

mvh chris

Fra : Henrik

Dato : 04-12-03 17:58

Uha, uha - jeg må vist også hellere se at komme forbi dig snart!

Vi ses

Henrik

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-12-03 19:19

"chris - www.oceandive.dk" <info@oceandive.dk> skrev i en meddelelse
> synes jeg du skal ringe til mig imorgen mellem 1130 og 1730
> (det er torsdag) før jeg henvender mig direkte over dette forum.

Har han ringet ? Vi venter i spænding. Faderskabssag

Allan Hansen

Fra : Henrik

Dato : 04-12-03 20:01

Faderskabssag?? Umuligt - vi brugte gummi (enkelte trilam) allesammen på den
tur )

-Henrik

Fra : Søren Arnvig

Dato : 05-12-03 00:10

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Faderskabssag?? Umuligt - vi brugte gummi (enkelte trilam) allesammen på
den
> tur )

Viton eller natur ?

Søren Arnvig

Fra : Henrik

Dato : 04-12-03 20:09

Åhh - husker nu..... Niels's holdt ikke - han klagede over at vædskerne løb
den forkerte vej.......men var glad for at at han havde taget et ekstra lag
på den dag.....

Gad vide om Thore i virkeligheden hedder Niels???

Chris?

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 05-12-03 21:59

Hvad fanden har I rødder gang i???!!! )

Det er sgu ikke meget seriøst I fyrer af på en dag )))))) Bare
fordi man er stærkest i rene rå varer direkte fra naturen.

den er ikke længere end at den klovn, DER HEDDER THORE JENSEN (hvis
han skulle snige sig med på en tur) FRA NÆSTVED, skylder firmaet vel
ca. en 1000-mand for et kursus, han deltog på. Han var ikke så god til
det med TØRdragten (der var den igen med gummiriet) så det kunne han
da godt tænke sig at lære.

Desværre nåede han at stikke af efter kurset, og hver eneste gang man
ringer til ham, har han "åhhhhhh så travlt" men skal til København i
næste uge og "så kommer jeg lige forbi"

fy for satan! Det er sgu en hyggelig fyr at have med på en bådtur
eller en weekendtur. Bedst som man skal sidde og fyre løgnehistorier
af, er manden vel ved at pakke sin taske så han kan flyve fra borde
når man rammer havn igen. Hold på hat, briller, røjsere og hele
pivtøjet.

Siden er han så holdt op med at svare på mails eller telefon, så er
det sagt. Så alt det for en 1000-mand. Det er sgu trist at man gider
at spilde sit liv på den måde, når man kunne tage sig sammen og få
afleveret det man skylder andre.

Hvad kan jeg sige, Hvis I hiver ham med, skal I nok få jeres penge før
"han lige skal hente noget i sin bil............." )))))))))

Skulle I være så heldige at han beærer jer med en tur, bonger I bare
løs, så deler vi i porten. ))))))

mange hilsner fra "selvvalgt
dykkergudsautoritetformandforheleramasjangenypperstewebkonge"

chris
(hvor f* kom denne Niels ind i billedet)

Fra : Henrik

Dato : 06-12-03 11:24

Har du hørt om INCASSO???? Det er sgu ret effektivt - især med så små
beløb.....

-Henrik
E-scuba

Fra : Allan Hansen

Dato : 07-12-03 20:20

"chris - www.oceandive.dk" <info@oceandive.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad fanden har I rødder gang i???!!! )

Jeg havde nu heller ikke betalt 1000 Kr for et sådant kursus, men modsat
Thore havde jeg heller ikke meldt mig til det ( men det er en anden sag ),
så Thore se lige at få ordnet dit mellemværende. En dykkerbiks med kredit må
vi værne om.
Vi har en anden og mere alvorlig sag med et af vores medlemmer. Ligemeget
hvor meget øl vi efterlader i hans båd så er der aldrig en dråbe på næste
tur. Hvis han ikke ændrer dette forhold vil vi henvende os direkte i dette
forum Øl og tavlen er visket ren ! Ellers....

Allan Hansen

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 07-12-03 20:31

Hvad med at holde den slags internt. Så vidt jeg ved er der ikke genindført
offentlig hængning i Danmark. En sag kan altid ses fra to sider (jeg siger
ikke, at du ikke har ret), men uanset udfaldet af en sådan diskusion, vi han
altid stå i et dårligt lys bagefter. Hvis du mener at have penge til gode,
så gå direkte til manden - brug inkasso om nødvendigt. Hvis du har en god
sag, skal han jo alligevel batale omkostningerne ved en inkasso. BARE HOLD
OS UDENFOR!!!
Hvor god reklame tror du iøvrigt at denne tråd er for OceanDive??

Hilsen

Niels-Jørgen Poulsen

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 08-12-03 15:39

Hej Niels Jørgen

jeg er ikke ubekendt med din pointe, men eftersom alle tilsyneladende
ikke har kvabbaelser eller moralske dilemmaer med at kritisere
dykkercentre offentligt, så kan selv du vel ikke have noget i mod at
det går den anden vej.

I øvrigt mener jeg at manden har fået så mange chancer (vi snakker vel
en 10 opkald og diverse emails) så det jo ikke længere er en
forglemmelse. Desuden af en person at være med det aktivitetsniveau på
nettet, han øjensynligt har, har han jo tydeligvis også tid til at få
sin røv imod København.

mvh chris

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 08-12-03 17:41

"chris - www.oceandive.dk" <info@oceandive.dk> wrote in message
> [...]
> forglemmelse. Desuden af en person at være med det aktivitetsniveau på
> nettet, han øjensynligt har, har han jo tydeligvis også tid til at få

Har du prøvet at ringe på min mobil eller når jeg ikke er på arbejde? O hvor
har de sendt alle de mails hen?

I har også min adresse, i kunne jo evt. sende en girokort, så ville I også
have noget at gå videre med, hvis det er problem..

Thore

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 08-12-03 19:07

OK,

Beklager, jeg havde ikke lagt mærke til at Thore tidligere offentligt har
kritiseret dykkercentre.

Ellers synes jeg det lignede et tilfælde af: "Øv der er nogen der har ridset
min bil - nu må jeg køre den næste ned, som uheldigvis kommer til at stå i
vejen".

Jeg læser at Thore naturligvis ikke er enig, så nu er det påstand mod
påstand. Som almindelig læser har man ikke en jordisk chance for at vide
hvem der har ret. I en situation som den du nu har bragt jer begge i, og
hvor i begge er for stolte til at give indrømmelser i dette forum, vil det
derfor automatisk ende op i mudderkastning.
Alle er nu klar over at Thore er en svindler, og at man ikke skal handle hos
OceanDive med mindre man vil løbe risikoen at blive offentligt hængt ud i
tilfælde af forskellige meninger. Uanset diskutionens længde, vil det ikke
blive anderledes.

Der findes et forum der heder "dk.snak.mudderkastning". Det kan anbefales
hvis i ønsker at fortsætte. Dette er et dykkerforum, og ikke
erfaringsudvæksling for kreditorer.

EOD!

Venlig hilsen

Niels-Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 08-12-03 20:38

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@fjernes-dykkerteknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfælde af forskellige meninger. Uanset diskutionens længde, vil det ikke

Sikke noget p** at skrive! Du drager en juridisk slutning af noget du slet
ikke kender til - burde det ikke foregå i dk.videnskab.jura??

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 08-12-03 22:09

Way to go, Henrik.

Super argumentation.... Du har sproget i din magt.

Mvh

Niels-Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 10-12-03 10:40

On Mon, 8 Dec 2003 22:09:28 +0100, Niels-Jørgen Poulsen
<njp@fjernes-dykkerteknik.dk> wrote:

> Way to go, Henrik.
>
> Super argumentation.... Du har sproget i din magt.

Kære Niels-Jørgen,

Ja, det anede mig at du nok VILLE misforstå det - men med tanke hvor mange
gange der i diverse tråde herinde er blevet kørt personlig hetz de
implicerede parter imellem, så er det vel et meget relevant sted at gøre
det som Ocean Dive gør??
Det må da være op til dem at vurdere hvorvidt de tror det vil skade deres
forretning eller ej??
Og det er vel ikke i dk.snak.mudderkastning at de finder den omtalte
person??
Nok snarere i en dykkerrelateret NG......

Og du kan vel dybest set IKKE konkludere at Thore er en svindler, eller at
Ocean Dive hænger deres ikke-betalende kunder ud herinde, udfra det som
kan læses herinde??

Jeg kan da kun være enig med dig i at det kan være træls at følge tråden -
omvendt så kan jeg - udfra egen erfaring - sagtens forstå at man i Ocean
Dives tilfælde tager lidt utraditionelle metoder i brug. Hvis du på
grundlag at det vurderer at du ikke vil handle der, så kunne det jo
skyldes årsager, som jeg vil undlade at kommentere her........

Mvh
Henrik

Fra : JSC

Dato : 10-12-03 12:56

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
newsrzyk5avx7nas6z@news.tele.dk...
> [...]
> grundlag at det vurderer at du ikke vil handle der, så kunne det jo
> skyldes årsager, som jeg vil undlade at kommentere her........

At handle dykkerudstyr er en tillidssag og Ocean Dives har i mine øjne
optrådt sjældent amatøragtigt på denne NG. Jeg har aldrig oplevet noget
tilsvarende fra andre dykkerforretninger i de år jeg har fulgt NG.

Så Niels-Jørgen er garanteret ikke den eneste, der finder et andet sted at
købe sit grej.

Og så for god ordensskyld jeg kender ingen af de implicerede, men jeg har en
klar mening om hvordan et professionelt firma bør opføre sig, før jeg ønsker
at handle der...

Det er da muligt at Ocean Dives drives af kompetente folk/dykkere som ved
hvad der er værd at vide om dykning. I så fald kan jeg kun anbefale et
kommunikationskursus, da der er tydelig mulighed for forbedring på det felt.

Mvh.
Jørgen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-12-03 14:54

"JSC" <JSC@nospam.dk> wrote in message

> I så fald kan jeg kun anbefale et
> kommunikationskursus, da der er tydelig mulighed for forbedring på det
felt.

He he..... det kan jeg afholde... Jeg er faktisk uddannet i mediation ...

Thore

Fra : Henrik

Dato : 10-12-03 17:14

> [...]
> har en
> klar mening om hvordan et professionelt firma bør opføre sig, før jeg

Jeg kender da mindst 1 anden indehaver af et professionelt dykkerfirma,
som ikke undslår sig ved at kommentere andres meninger/holdninger her i
gruppen - endda MEGET oftere end Ocean Dive......men lad det nu ligge

De ønsker i virkeligheden ikke andet end at deres kunder betaler for de
ydelser de får - og hvis det virker anstødende på nogen her, så er jeg ret
glad for at jeg ikke er indehaver af et dykkercenter og har de pågældende
som kunder!

Fra : JSC

Dato : 11-12-03 09:21

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
newsrzy3d1r77nas6z@news.tele.dk...

> Jeg kender da mindst 1 anden indehaver af et professionelt dykkerfirma,
> som ikke undslår sig ved at kommentere andres meninger/holdninger her i
> gruppen - endda MEGET oftere end Ocean Dive......men lad det nu ligge

Jeg har endnu ikke set ham hænge aldrig kunder ud her på NG.

> [...]
> glad for at jeg ikke er indehaver af et dykkercenter og har de pågældende

Det bruger man RKI til og ikke NG, hvis man er professionel....

EOD

/Jørgen

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 08-12-03 19:09

Idag 8-12-2003 har Thore Jensen og undertegnede snakket sammen. Der er
tale om fejl fra begges side, og når undertegnede begår en fejl, er
jeg ikke større end at jeg kan indrømme det. Undertegnede har
simpelthen følt sig p***** på efterhånden som tiden er gået. Det er
dags dato bragt i orden.

Jeg vil derfor gerne give Thore Jensen en personlig og offentlig
undskyldning, da mine kommentarer nok har virket vel uovervejede. Jeg
beklager eventuelle konnotationer vedr. Thore J. disse måtte have
medført.

med venlig hilsen

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 08-12-03 19:12

Fin slutning.

Se bort fra min besked tidligere i dag. <

Mvh

Niels-Jørgen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 08-12-03 17:39

> [...]
> feb 2003, synes jeg du skal ringe til mig imorgen mellem 1130 og 1730
> (det er torsdag) før jeg henvender mig direkte over dette forum. Det

Øh....... der er åbenbart noget jeg har glemt her.... men jeg erda hverken
flyttet eller har skiftet nummer, email eller noeget siden FEB 2003

Jeg er og bor, da stadig

Thore Jensen
Strædet 2f
4700 Næstved
32 55 74 43 / 61 65 74 43
og min mail er stadig, den samme.........

Og iøvrigt synes jeg du skylder mig en undskyldning for at svine mig til på
den måde her i gruppen. Jeg er hudløst ærligt menneske som altid betaler min
gæld...

I øvrigt skal jeg nok undlade at fortælle, om hvordan det "kursus" forløb,
men jeg kan absolut ikke anbefale andre at tage det ved Ocean-Dive..

Thore Jensen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 08-12-03 17:59

"SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> I øvrigt skal jeg nok undlade at fortælle, om hvordan det "kursus" forløb,
> men jeg kan absolut ikke anbefale andre at tage det ved Ocean-Dive..

Så, nu bliver vi jo først rigtigt nysgerrige.
Kom nu , Thore, Fortæl fortæl, nu har Chris jo allerede åbnet ballet.

Søren Arnvig

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 09-12-03 13:13

hej søren

find din egen lort at lugte til. Mon ikke dit lugter af noghenlunde
det samme, selvom du tror din røv er mere sofistikeret end andres.

mvh chris

Fra : Søren Arnvig

Dato : 09-12-03 19:12

> hej søren
>
> find din egen lort at lugte til. Mon ikke dit lugter af noghenlunde
> det samme, selvom du tror din røv er mere sofistikeret end andres.

Egentlig ville jeg have svaret noget lignende det her:

"Fint, at du selv sætter etiket på dine udgydelser,
men er det ikke synd at vi, oveni den dårlige opførsel
og mudderkastning, også skal associere dit og Oceandives
navn med stanken af lort ?

Jeg tror faktisk at det er et fåtal her i NG som syntes,
at det du her præsterer, virker rigtigt sejt og tillidsvækkende."

men det ville nok ikke bibringe hverken dig eller andre
mere omtanke, m.h.t. hvad I smider på NG, så jeg vil
nøjes med at ønske dig held og lykke med din dykkerbiks,
som ganske givet er ved at blive rigtigt kendt.

Søren Arnvig

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 10-12-03 16:13

Ved du hvad, søren

Jvf din vanlige stil på nettet undrer det mig, at du er så afdæmpet i
din formulering.

Jeg har muligvis gjort i nælderne mht til Thore J. Og det står jeg
ved. Derfor har manden fået den undskyldning, han har krav på.

Thore og jeg har under alle omstændigheder nået en løsning, som i det
mindste har lukket sagen for vores vedkommende. Han har givet udtryk
for nogle problemstillinger vedr. kursus i forb. med hele denne sag på
nettet givetvis delvist i frustration over mit udlæg.

Du bringer mit svar uden at bringe den del det var møntet på. Meget
professionelt! Nu mener du så det er din sag at skulle bore i dette
for din egen fornøjelses skyld, vel sagtens fordi din dag så går lidt
hurtigere, og fordi du kan vise andre, hvem der er ovenpå.

Det gider jeg sgu ikke at høre på. Du klandrer mig for at hænge en
person ud på nettet, men i samme åndedrag gør du dig klar til at
svælge i mit firma og den fejl jeg har lavet. Hvis du ikke mener at
det er at hænge folk ud på nettet, hvad er det så?????? Og det du
klandrer mig, når du ikke engang at overholde i den samme sætning.

Det er da en besynderlig form for logik, du bekender dig til. Hvis man
ikke fangede den i det første svar, jeg gav til Niels Jørgen, skal du
i det mindste have ros for at du kommer med ET SÅ KLOKKEKLART EKSEMPEL
PÅ LIGE NETOP MIN POINTE MED AT DET ER GRATIS AT SVINE FIRMAER
TIL!!!!!

Og hvad er det for noget gøjl med ting , vi smider på nettet som
firmaer. Ud over dette famøse indlæg, er det eneste svar jeg har givet
i snart 2 år eller lign. et svar til en person, som IKKE EN GANG
DIREKTE, men på en antydningens "kunst" (andre ville kunne kalde det
rygtesmederi eller hear-say) advarer mod et "nystartet dykkercenter."

Hvis ikke det er at hænge folk ud på nettet, hvad er så??!!

Faktum er jo, at manden til syvende og sidst måtte erkende at det nok
ikke var så entydigt som han havde lagt op til. Men havde jeg ikke
taget konfrontationen med den person, ved du så hvad der var skeet. Så
havde den her virkeligt fine antydning hængt på nettet og levet sit
eget liv, så folk jo rigtigt kan lære hvor de ikke skal gå hen.

Hvis du oprigtigt støtter den slags, så ja, så bekræfter DU personligt
IGEN min pointe med hensyn til at firmaer er fuldstændigt legitime
mål, men den anden vej skal vi værne om privatlivets fred, for vi kan
jo virkeligt ikke lægge ører til sådant noget svineri.

Hvis du heller ikke fanger metaforen med lort og lugt, skal jeg da
gerne forklare den for dig. Mon ikke du har "gjort i nælderne" en gang
eller to, hvor der var lidt der hang ved, som nogen kunne have brugt
til noget hvis de ville bruge deres tid på det..... Hvis ikke, er du
nok den eneste der ikke har det.

Hvis du mener at en fejl er nok til at "man er kendt" som en idiot, så
er det velsagtens heldigt at du har undgået at begå nogen i dit liv.
For dine svar og dine evner til at kommunikere, viser klart at
formatet sidder hos dig.

Jeg er muligvis et kvaj, men jeg har sgu da i det mindste formatet til
at indrømme at jeg er en idiot og at jeg har kvajet mig. Og JA, når
jeg svarer dig, tør jeg godt at bringe dit indlæg OG det svar med, det
er affødt af.

Jeg har lavet en fejl, jeps, og beklager men det er ikke den sidste.
Men den dummeste fejl er stadig væk den, du begår to gange!! Eller
hvad?!

Hvis dit svar bliver den vanlige serie af udgydelser og
mishagytringer, kan jeg berolige dig med at sagen ellers er lukket for
mit vedkommende. Så fyr du bare løs og brug nu al krudtet på en gang,
så der i det mindste ikke er nogen tvivl om ensidigheden i dit
reaktionsmønster.

Chris

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-12-03 16:19

chris - www.oceandive.dk <info@oceandive.dk> wrote:

(...snip en hel masse ...)

der henvises venligst til:

http://www.usenet.dk/netikette/

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dykning

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-12-03 16:21

Fra : Torben

Dato : 10-12-03 19:03

Hej Søren og andre.

Ja efter at have fulgt den orindelige tråd og hørt, hvordan ham den
altvidende og ingenkanlæremignogetpåståelige Chris fra Ocean Diver, så
er jeg nok heller ikke en af hans kommende kunder.

Kan også se, at han har været på banen indirekte i en helt anden tråd
om en Dräger Ray, som Tommy fra Schubagear var usikkerhed om, hvorvidt
den var i funktionsdygtig stand. Jeg må herunder indrømme, at jeg selv
har set denne Ray, og den havde fået monteret et BALANCERET 1. trin,
selv om den oprindeligt er født med et ubalanceret. Ikke fordi Dräger
har sparet på prisen, men fordi en SCR kræver et ubalanceret 1. trin.

Ja men hvis jegvedaltomaltingogiandrevedikkenoget har godkendt den
rebreather, så kunne man jo roligt have købe den.............
eller.....!!!

Vi ses i en af de andre dykkerforretninger!

Venligst

Torben
(Bla. SCR uddannet)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 11-12-03 13:56

Torben wrote:
>den havde fået monteret et BALANCERET 1. trin,
> selv om den oprindeligt er født med et ubalanceret. Ikke fordi Dräger
> har sparet på prisen, men fordi en SCR kræver et ubalanceret 1. trin.

Hej Torben,

Nu er jeg fuldstændig blank når det kommer til de finere detaljer på sådan
en rebreather, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor at den
skal have et ubalanceret 1. og hvorfor det er fuldstændig hen i vejret at
køre med et balanceret?

mvh
Jonas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 11-12-03 16:34

"Jonas Lüttichau" <j@FJERNDETmagnetix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal have et ubalanceret 1. og hvorfor det er fuldstændig hen i vejret at

ja, det vil jeg egentlig også godt have en forklaring på.
Det står der vist ikke noget om i mine teoribøger, men
de er godt nok også et par år gamle.

Søren Arnvig

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 11-12-03 14:47

Torben

Jeg mindes at jeg er den eneste her, der har indrømmet at have begået
en fejl.

Jeg mindes desuden også at jeg er den eneste der har sagt at man kan
bruge begge dele oringe. Og gøre hvad man selv mener er rigtigt! Men
man skal ikke skyde mig i skoene, at det jeg gør er forkert UDEN at
være sikker på, at man har ret. Det mindste man kan gøre efter man må
se i øjnene at verden har lidt flere farver end sort-hvid, er da at
stå frem og sige det. Og det UDEN IRONI!

Jeg mindes desuden også at føromtalte rebreather er leveret med et
UBALANCERET førstetrin til kunden, som i øvrigt er gode venner til en
yderst kvalificeret SCR instruktør i jylland som han er ved at tage
kursus hos på sin indkøbte enhed. Og det ved jeg fordi jeg kender
instruktøren og ved at begge dele er i gode hænder. Så hvad ved du om
den sag??

Jeg mindes til gengæld også Jack P´s meget fine hentydinger til det
nærmest livsfarlige i at sælge en rebreather til en kunde, han ikke
aner hvem er. Om en rebreather han på et GIVENT tidspunkt havde set
ligge i Tommys forretning.

Jeg mindes til gengæld at jeg så den da den var på vej i posten til
Jylland, men man kan jo tydeligvis ikke stole på mine udtalelser,
fordi jeg er kommet til at træde nogle af jer fine brugere over tæerne
(og nej det er ikke en henvisning til Thore J).

Denne Jack P bekræfter med sine udtalelser igen pointen om at man kan
kaste XXX kommentarer til højre - venstre fuldstændigt uden mål og
med, så han på det nærmeste får Tommy til at fremstå som en idiot og
en morder UDEN derefter at gå i blækhuset, når den sag ellers er
begravet.

Jeg kan høre på dine udtalelser at du i bund og grund synes det er ok,
men logisk nok er det stadig mig der er klovnen.

Jeg mindes i øvrigt IKKE din påstand at en SCR pr. definition skal
fødes med et UBALANCERET 1.trin, men det har du naturligvis bevis for.
Siden du ved dette om rebreathere, så kan du muligvis også forklare
hvorfor en dolphin kører med FAST MP i 1. trinnet på 16,5 bar (og nej
det er ikke over omgivende tryk). Hvor mange andre enheder kender du
iøvrigt, der kører med det billigst mulige førstetrin, a la det Dräger
har trukket op af hatten til en Ray.

Til at få dig igang har jeg i øvrigt klippet en detalje ud fra en
hjemmeside om Submatix SCR "Submatix 1 und 2 Stufe "1 und 2 Stufe für
100% Sauerstoff, membrangesteuert, kaltwassertauglich"
hjemmeside www.submatix.com

Du kan naturligvis også kigge på andre enheder som Azimuth og lign.
hjemmeside www.omg-italy.it derefter find manual/english.

Til din orientering kan jeg fortælle dig, at det er to mr12 mares.
Normalt membranregs, og balancerede, med mindre du selvfølgelig har ny
information.

Nå du på et tidspunkt har ledt længe nok, har du selvfølgelig
muligheden for at dementere din påstand om min uvidenhed om
rebreatherdykning, hvilket jeg ser frem til men regner for
usandsynligt. Indtil da beklager jeg

Thore har fået den undskyldning han har krav på. I det mindste kan jeg
da sige at jeg står ved de ting, jeg har sagt i modsætning til en del
andre udmærkede brugere af dette forum.

Hvor man handler bestemmer man selv, men hvis man ud fra ovenstående
mener at jeg lægger op til en bedrevidenhed på negativt sæt og vis, så
er det op til en selv. Måske er det fordi der er par egoer der føler
sig skudt ned. Vil man hellere stole på en autodidakt garagemekaniker,
er det som jeg tidligere har nævnt også noget man bestemmer selv.

Har man ret, har man ret, men på samme sæt og vis som andre,
forbeholder jeg mig ret til at sige, Torben, at du (og andre - og jeg
skal ikke køre dette længere ud ved at nævne navne) simpelthen IKKE
har ret pr. definition. MEN NÅR I ER SÅ SKRÅSIKRE, SÅ BRUG DOG DEN
EKSTRA TID PÅ BEVISFØRELSE!!!

Og når du finder ud af at du ikke har ret, ville det for en gangs
skyld være på sin plads, at du indrømmede det.

Du er naturligvis også velkommen i butikken, som alle andre stadigvæk,
til en snak om rebreathere og andet, og hvis du medbringer dit
bevismateriale i hånden, skal jeg da gerne lytte til din
argumentation. Hvis du fyrer den sædvanlige snak om "at du bare ikke
ønsker at tale med en sådan idiot som mig, og i hvert fald køber dine
sager et andet sted, så er det også dit eget valg."

chris

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 13-12-03 15:36

Hej Torben

Har du arbejdet med dit bevismateriale for dine temmeligt besynderlige
henvisninger til mine kvalifikationer vedr. SCR og lign?

Du (og andre for den sags skyld) skal vide at du kan kalde mig en
idiot lige så tosset du vil, og DU kan handle lige hvor det passer
dig,

MEN DU SKAL F****** IKKE ANFÆGTE MIN VIDEN OM NOGET SOM HELST VEDR.
DYKNING ELLER ANDET PÅ DEN MÅDE DU HAR GJORT, MED MINDRE DU HAR
FYSISKE KORPORLIGE BEVISER FOR DINE PÅSTANDE OG KAN UNDERBYGGE HVAD
SOM HELST DU KOMMER FREM TIL!!!!!

HVAD BILDER DU DIG EGENTLIGT IND??!!

Du tillader dig at svine min viden og fagkundskab til samtidig med at
du brokker dig over min måde at behandle en kunde på. Den eneste
formildende omstændighed er da i det mindste, at dit svar udstiller
din totale mangel på viden om emnet og er så himmeltråbende
talentløst, at den (selv for ikke-ligefremt-venner mvh til SA) skriger
til himlene.

Som tidligere beskrevet i diverse indlæg laver du en vanlig "Jack P."
Hvad med at have lidt no**er og komme på banen når du må erkende at
der er "stiv kuling og slud" lige i ansigtet på dig. Har du beviserne,
lytter jeg. Har du ikke, og det har du jo ikke, så mand dig dog lige
op!

(Til Flemming Rubini, Jeg er da naturligt glad for at blive mindet om
"reglerne" for at skrive her, men mon ikke du skulle lave lidt
copy-paste arbejde næste gang du sender noget til mig. Eller hvad
synes du?)

Fra : Søren Arnvig

Dato : 13-12-03 16:56

> [...]
> "reglerne" for at skrive her, men mon ikke du skulle lave lidt
> copy-paste arbejde næste gang du sender noget til mig. Eller hvad

** ploink **

Søren Arnvig

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-12-03 21:01

> [...]

> "reglerne" for at skrive her, men mon ikke du skulle lave lidt
> copy-paste arbejde næste gang du sender noget til mig. Eller hvad

Jeg har ikke sendt noget til dig.

Du er røget i mit killfilter det næste måned, da du tilsyneladende ikke
kan skifte stil hurtigt nok.

vh Flemming Rubini

--
Det skal være sjovt, for ellers er det ikke morsomt - "Bonden"

Fra : Henrik

Dato : 08-12-03 20:40

> [...]

> I øvrigt skal jeg nok undlade at fortælle, om hvordan det "kursus" forløb,
> men jeg kan absolut ikke anbefale andre at tage det ved Ocean-Dive..

Nej, rønnebærene er nok blevet en kende for sure.........

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-12-03 13:51

"SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> wrote in message

> I øvrigt skal jeg nok undlade at fortælle, om hvordan det "kursus" forløb,
> men jeg kan absolut ikke anbefale andre at tage det ved Ocean-Dive..

Jeg har talt med Chris fra Ocean Dive og vi er kommet til overenskomst vores
mellemværende.

I de forbindelse er det blevet mig oplyst at den pågældende instruktør ikke
arbejder for Ocean Dive mere og at kursus nu er blevet lagt i andre og mere
skrukturede rammer.Hvorfor min oplevelse ikke er betegnende for Ocean Dive's
tørdragts kursus.

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 09-12-03 15:02

.. . o o O O (Nu går de vel også snart i seng sammen)

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 10-12-03 18:44

Nu kan det vist ikke gå for hurtigt med at komme tilbage til Aalborg.
Så skal vi nok få lært dig at dykke i tørdragt. (og der kommer ingen
regning)

MVH
Jan Kisak Rasmussen
aalborgdyk.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-12-03 00:37

"Jan Kisak Rasmussen" <kisakREMOVE@mail.dk> wrote in message
> Nu kan det vist ikke gå for hurtigt med at komme tilbage til Aalborg.
> Så skal vi nok få lært dig at dykke i tørdragt. (og der kommer ingen
> regning)

Hej Jan

Jeg starter job i Ålborg d. 5/1, så vi ses vel til klubaften d. 7 og jeg har
lært at dykke i tørdragt

Efter det her må jeg hellere tage kontanter med til det første kvartals
klubkontigent

Thore
- verdens berømt tørdragtsdykker...

Fra : Kim Adersen

Dato : 17-12-03 00:17

15:36:26 >>>
> [...]
DU
>HAR
>FYSISKE KORPORLIGE BEVISER FOR DINE PÅSTANDE OG KAN

Rolig nu Chris. Han bilder sig da ind, hvad alle andre også
bilder sig ind, at det uanset erfaring, bagrund eller viden,
er tilladt at svine andre mennesker til. Man behøver i det
hele taget slet ikke at vide noget om noget som helst, for
at kvalificerer sig til at være et fjols. Ikke at han dermed
er det, (det ved jeg heldigvis intet om.... hmm, jo så er
han jo et fjols ).
Det er som om det nærmest er et folkkrav, at svine folk til,
specielt på usenet. Det er jo så dejligt nemt. Man behøver
ikke engang at stå til regnskab for sine handlinger.. eller
gør man? (behøver ikke svar). Det er jo så dejligt nemt,
kaste om sig med alverdens beskyldninger, (og gerne mod
forretninger, det giver mest "respekt" blandt pøblen), og
når det begynder at gå hedt for sig, så kan man kaste lidt
regler og alskens andet efter det forsvarsløse individ, der
blot forsøger at forklare. Når det så heller ikke virker, i
et forsøg på at virkelig nedlægge det forsvarsløse individ,
så kan man altid smide det i et killfilter. Så er det næsten
som om det aldrig har eksisteret.

Det er virkelig modent, eller skal vi sige mode-rigtigt, for
det her fænomen er på ingen
som helst måde aldersbegrænset.

Jeg aner præcis intet om det i snakker om, (det
diskvalificerer mig jo ikke i at deltage).
Jeg nøjes derimod med at lade mig underholde, og endnu
engang må konstaterer, at
i den her gruppe deltager man ikke nødvedigvis fordi man har
noget fagligt at bidrage med. Det er ene og alene
underholdningsværdien der gør, at det bliver interessant.

Vil det være for meget at, at bede om at i fortsætter her?

Mvh
Kim Andersen (You know who).

Mvh/Greetings
Kim Andersen