Køb af udstyr...
Fra : kews

Dato : 25-11-03 15:45

Hej gruppe,

Er lige startet på CMAS** kursus og skal til at have fat i noget ABC-udstyr
og ville lige høre jeres mening om hvor man skal købe det (internettet) samt
hvilket udstyr man skal gå efter. Jeg har selv kigget efter :

Dacor Phaz maske og Integra-II flex snorkel
Dacor DXD fuldfodsfinne

Nogen der kender til denne producent - godt/dårligt..Hvor kan man ellers
købe Mares eller Cressi.Sub billigt på nettet (DK) ?

-kews

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 25-11-03 16:52

"kews" <kews@NOSPAMgrejsdalen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dacor Phaz maske og Integra-II flex snorkel
> Dacor DXD fuldfodsfinne
>
> Nogen der kender til denne producent - godt/dårligt..

Dacor og mares er stort set det samme produkt..også samme pris

Vedr ABC-udstyret

Ville jeg lægge min energi (og penge) i at finde en ordentlig maske, en hvor
der er et lille volumen i og med et fornuftigt udsyn,
spare lidt på snorklen, der er ikke meget forskel på en til 100 kr og en til
400 kr.

Vedr finner, så gør dig selv en tjeneste og køb hælremsfinner og sokker, dem
skal du alligevel ud og investere i, når du skal til at have apparatudstyr,
så har du . Og så har det plus at de er nemmere at tage på til ABC-prøven
jeg bruger selv dacorfinner tiger og er rigtigt godt tilfredse med dem

Hvor kan man ellers
> købe Mares eller Cressi.Sub billigt på nettet (DK) ?

Prøv Diveshopone.com eller diveinn.com

Fra : Timo J

Dato : 25-11-03 17:32

Lige en kommentar eller to....

Snorkel - Stort set alle kan bruges, pas på med at falde for de fancy ting,
de er ikke ret funktionelle - Jeg selv kunne aldrig finde på at bruge en
snorkel som var andet end et godt mundstykke, er krumt rør af passende
tykkelse....... den virker nemlig altid !

Maske - tja vælg en der passer dig og i et fornuftigt martriale.... og giver
du 600 dkr for en maske, tja så er du sku blevet snydt !

Finner - Indendørs tag et par finner med helfod og lær at svømme med dem,
hvis du køber et par hælremsfinner fra start bliver din svømmestil blive
ødelagt fra start af og de dårlige vaner er svære at komme af med...
envidere er helfodsfinnerne lettere du skal ikke have sokker med og de er
langt lettere at lave ABC prøven med.( Faktisk kan man tager begge finner på
samtidigt med den ene hånd - men det kræver lidt øvelse ).

--
Venligst / Best Regards

Timo Jattu

Scandinavian Diving Import
WWW.S-D-I.DK

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 25-11-03 18:05

"Timo J" <Timo*Remove*@s-d-i.dk> wrote in message
> Lige en kommentar eller to....
>
> hvis du køber et par hælremsfinner fra start bliver din svømmestil blive
> ødelagt fra start af....

Den har jeg aldrig hørt før (og er endda uddannet svømmetræner)....
de fungerer da ens! Den eneste forskel er som regel stivheden..

Thore

Fra : Timo J

Dato : 25-11-03 21:00

Nej - det er ikke rigtigt forskellen ligger bla. i opdriften i
neoprensokken, og den inducere en mere cyklende svømmestil som ikke er ret
effektiv ( Ok de fleste dykkere har generelt en mangelfuld svømmeteknik )...
og hvis der ikke var nogen forskel hvorfor bliver der så ikke brugt
hælremsfinner på svømmehold ? ( Jeg har ikke set nogle på de konkurrencehold
jeg har gået på, eller går på.. Hverken svøm eller finne.. "nu vi skal
dokumentere" ti hi ;oP ), Men lidt om de generelle forskelle : Dårligere
pasform, større fodlomme, generelt tungere finne, til dels større og
stivere blad - Alt sammen noget som ikke er godt for svømstilen ik...
yderligere gælder det for alle modeller at de typisk er vinklet forskelligt,
betydende at der er forskel imellem selve typerne af finner........

Mvh.

Timo J.

PS: Niks de fungere ikke ens ! Det der er forskel på hvordan man naturligt
svømmer med Abc-finner, Scubafinner, Fridykningsfinner, russerfinner,
monofinner ( Oplagt ), palmeblade ( De blev faktisk brugt som svømmefinner -
skal selv prøve det en dag ! ) - at man kan lære at svømme pænt med dem
alle vil jeg ikke modsige dig, men hvor meget tror du der vil blive kikket
på det under et flaske-dykkerkursus...

Fra : Kenneth Bang

Dato : 25-11-03 22:32

www.diveinn.com

Kan kun anbefales. Billige priser og hurtig leverance

Kenneth Bang

Fra : Tommy Larsen

Dato : 26-11-03 09:17

Jeg vil foreslå dig at gå ned i den lokale dykkerbiks og tag en sludder med
dém.
Der vil du kunne prøve maske / finner for pasform, og sikkert kunne prøve
specielt finnerne i vandet.
Mht til træning vil JEG da foreslå dig at du under hele træning bruger de
finner du skal bruge i åbent vand. Såfremt du er uerfaren med brug af
finner, så vælg nogen du føler er lidt for stramme/tunge/svære at benytte.
Du skal forvente at oparbejde en vis kondition i benene, så hvis du vælger
en finne der er for "nem" nu, er den måske ikke kraftig nok når du skal
futte rundt i åbent vand. Derude er der der bølger og strøm du skal svømme
imod med alt dit grej på .

Vælg noget grej som passer dig godt, og se lidt stort på mærke/farve/model.

Bare min mening.

Tommy
CMAS ***
PADI RESCUE DIVER

Fra : Jan Richardy

Dato : 26-11-03 12:08

> [...]
> Nogen der kender til denne producent - godt/dårligt..Hvor kan man ellers
> købe Mares eller Cressi.Sub billigt på nettet (DK) ?

Hvis du beslutter dig at købe på nettet kan www.diveinn.com helt klart
anbefales (som andre også siger) . Desuden synes jeg også du skal kigge på
Cressi Bigeyes masken. Det er virkelig en kanon maske.
http://www.scubastore.com/producte.asp?id=32&id_modelo=3187&desde=0

Mht. Dacor bruger jeg selv deres Tiger hælremsfinner og dem er jeg meget
glade for.
http://www.scubastore.com/producte.asp?id=32&id_modelo=3187&desde=0

Brug evt. lidt tid på at læse de brugerkommentarer produkterne på diveinn
har. Der er tit guldkorn imellem.

--

Jan Richardy
http://www.richardy.dk

Fra : Henrik

Dato : 26-11-03 15:39

"Jan Richardy" <ingenmail@nono.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefales (som andre også siger) . Desuden synes jeg også du skal kigge på
> Cressi Bigeyes masken. Det er virkelig en kanon maske.

Bort set fra at den er for blød i kanten (min mening) har en tendens til at
flappe ind når man tager den på under vandet...

Hilsen Henrik

Fra : Henning

Dato : 26-11-03 23:50

On Tue, 25 Nov 2003 15:45:22 +0100, "kews" <kews@NOSPAMgrejsdalen.dk>
wrote:

> [...]
>og ville lige høre jeres mening om hvor man skal købe det (internettet) samt
>hvilket udstyr man skal gå efter. Jeg har selv kigget efter :

Selv om flere har nævnt Diveinn, synes jeg faktisk de er for dyre!
Jeg køber meget i England, bl.a. hos
http://www.watersportswarehouse.co.uk

Ellers kan du søge på f.eks. Google på produktnavnet efterfulgt af
..co.uk, så får du noget at sammenligne med.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 30-11-03 17:41

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> wrote:
>

> Selv om flere har nævnt Diveinn, synes jeg faktisk de er for dyre!

Jeg synes at det er meget op og ned med de to firmaer, nogle gange til
lettere forvirrende..
F.eks er watersportshouse lidt billigere med regulatorer, hvor diveinn er
lidt billigere med octopus?! endda samme, hvor regulator og octupus er samme
mærke og model-serie!!!!

Thore

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-11-03 11:11

kews <kews@NOSPAMgrejsdalen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bpvplq$ck5$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
samt
> hvilket udstyr man skal gå efter. Jeg har selv kigget efter :

Som ny dykker vil jeg anbefale dig at gå til en dykkerbutik med et
righoldigt udvalg af masker og finner. Ganske vist kan du spare flere 100 kr
på nettet men ofte bliver denne besparelse betydeligt reduceret i
fragtomkostninger. Derudover er valg af maske og finner personligt. Mange
dykkerbutikker lader dig prøve udstyr der kan returneres/byttes og det kan
være penge der er givet godt ud. At stå med en maske der ikke passer til dit
ansigt og et par finner der giver dig krampe og have sparet 300 Kr er da for
ånsvagt. Og helt ærligt, hælremsfinner i svømmehal det er da for klodset.
Køb et par alm. fuldfodsfinner. Du kan anvende dem de næste >10 år i
svømmehallen f. eks til uv-rugby og til snorkling på stranden.

Allan Hansen

Fra : jhyden

Dato : 30-11-03 22:47

"> Som ny dykker vil jeg anbefale dig at gå til en dykkerbutik med et
> righoldigt udvalg af masker og finner.

ENIG!
Du er nødt til at prøve dig frem med masken. Find dem, der passer dig
bedst. (Maske på, sug med næsen - så skal masken blive siddende). Når du
har nogle masker, som passer dig perfekt, så køb den billigste. Hvis du
vil spare, så spar på snorklen, drop ventil og flexmundstykke og brug
pengene på en god maske og finner. Du er nok nødt til at købe
helfodsfinner til svømmehal og hælremsfinner til åbentvand. Det tror
jeg, du bliver gladest for i længden. Så har du dem også til mange års
træning i svømmehal. Jeg har også bemærket mig en bedre svømmestil med
helfodsfinner.
God fornøjelse

http://www.kandu.dk/