S: Dräger Ray
Fra : Tommy Larsen

Dato : 25-11-03 14:29

Som ny !!!
7500,-
Sælges selvfølgelig kun til folk med behørig cert.

Jeg har også et sæt Brugt Cyklon 5000 komplet til dobbeltmontering m. 2m.
primærslange + manometer. i meget fin stand.
3500,-
Leveres nyserviceret
Spar prutteriet, ring mig evt på 4054 4880 hvis du er seriøst interesseret.

Venligst
Tommy

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 25-11-03 16:41

"Tommy Larsen scubagear.dk>" <tommy@<nospam> wrote in message

> Sælges selvfølgelig kun til folk med behørig cert.

hvorfor, der er da ingen krav om det (eller har jeg misset noget)? Hvis man
f.eks agter at anvende det under uddannelsen, De fleste CMAS** køber da
f.eks udstyr i.f.b. med uddannelse..

Med dette spørgsmål billiger jeg absolut ikke at man anvender nogen former
for udstyr man ikke er uddannet på.. jeg undrer mig blot lidt..(med fare for
at blive flamebait)

Thore

Fra : Jack

Dato : 28-11-03 20:01

Hej Thore.

Jeg synes det er godt, at Tommy fra Scubabase kræver, at køber er
uddannet og certificeret på enheden, for derved undgås forhåbentlig,
at den nye ejer kommer galt afsted, med noget han ikke har kendskab
til. En SCR, Mass Flow rebreather er ikke særlig kompliceret at dykke
med, men der er nogle ting, som man skal vide, før man med sindsro kan
tage den i brug. Dette kræver uddannelse og man skal bestemt ikke
nøjes med blot at læse manualen. Selvfølgelig koster det at blive
uddannet, men de penge er nu godt givet ud, set i relation til, at man
kan komme gruelig galt afsted. Man kan altså ikke læse sig til alt, så
en grundig uddannelse er efter min mening bydende nødvendigt på dette
niveau.

Der er i øvrigt mange som tilbyder SCR-uddannelse både inden for
organisationerne TDI og IANTD. CMAS og DSF kan også tilbyde det, har
jeg set på deres hjemmeside.

Mht. den Ray, som Tommy har sat til salg, så har en af mine
dykkervenner formentlig set den inde i Tommys forretning. Der var tale
om en Dräger Ray, der var hensmidt men samlet i et hjørne med monteret
5 liter flaske med uorginal flaskeventil og 1. trin. Den turde jeg
ikke købe og jeg tror ikke, at en dykker, der ikke er SCR-uddannet,
vil falde over disse væsentlige sikkerhedsmæssige faktorer ved en
sådan enhed. Meeeeeeee der kan jo være tale om en helt anden enhed,
som er til salg.

Vh.
Jack

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-11-03 22:41

"Jack" <jack_ped@hotmail.com> wrote in message
> Hej Thore.
> Man kan altså ikke læse sig til alt, så
> en grundig uddannelse er efter min mening bydende nødvendigt på dette
> niveau.

Jeg er fuldstændig enig, det skrev også i mit oprindelige indlæg!

> [...]
> vil falde over disse væsentlige sikkerhedsmæssige faktorer ved en
> sådan enhed. Meeeeeeee der kan jo være tale om en helt anden enhed,

Mon ikke, han skriver at den er som ny..

Thore

P.S. Mit indlæg var faktisk rettet direkte mod Tommy, som sælger.
P.P.S. Hvis du svarer nedenunder de oprindelige indlæg, så er det nemmest
for alle, incl dig selv, at forstå sammenhængen og få det hele med. Kig evt.
her http://www.usenet.dk/netikette/ hvis du er ny i nyhedsgrupper

Fra : Tommy Larsen

Dato : 29-11-03 08:22

Til din orientering er bliver Rayen samlet og efterset af Oceandive (Chris)
da han har væsentlig mere forstand på den en jeg.
Den sidste der var for at kikke på den fomåede nemlig at skille de meste af
den ad, men glemte liiige at samle den igen....
Så den går ikke herfra uden at være kontrolleret .

Og den ER solgt !!!

Tommy

Fra : Tommy Larsen

Dato : 29-11-03 08:41

Desuden synes jeg man måske skal spare på udtalelser baseret på hvad ens
dykkervenner "fomentligt" har set............ ;-((
For det kunne jo være at det var din dykkerven som efterlod den splittet ad
i hjørnet ik ?? måske, formentlig, tror jeg jeg har hørt ??

Tommy