Åbne TCP/UDP porte på Router.
Fra : Jorgen Dalby

Dato : 25-11-03 19:24

Hej,

er det et program eller hjemmeside som kan fortælle/checke hvilke TCP/UDP
porte man har åbne på sin ADSL Router ?

Tak,
jørgen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-11-03 19:26

"Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> crashed Echelon writing

> er det et program eller hjemmeside som kan fortælle/checke hvilke TCP/UDP
> porte man har åbne på sin ADSL Router ?

Nopes, for der skal jo også være en software som svarer på den givne port
på det givne tidspunkt.

Derfor det bedste svar får man i at tjekke konfigurationen på routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Vega

Dato : 25-11-03 19:32

"Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> er det et program eller hjemmeside som kan fortælle/checke hvilke TCP/UDP
> porte man har åbne på sin ADSL Router ?

Hvilken router har du?

Mvh. Vega.

Fra : Jorgen Dalby

Dato : 25-11-03 19:51

Det er en Longshine, model LCS-883R-DSL-4F Firewall LAN Router

- jorgen

Fra : Vega

Dato : 25-11-03 20:32

> Det er en Longshine, model LCS-883R-DSL-4F Firewall LAN Router

Der må da følge et program med til at åbne for de forskellige porte.

Mvh. Vega.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 25-11-03 20:49

Vega wrote:
> "Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> skrev i en meddelelse

> Der må da følge et program med til at åbne for de forskellige porte.
>
> Mvh. Vega.

Ja man kan bruge web eller telnet

Fra : Jorgen Dalby

Dato : 25-11-03 20:56

mit problem er, at jeg har et fast ip. Men jeg kan ikke pinge det...

det skyldes sikkert, at jeg skal forwarde "pings" fra min ADSL router til et
fast ip (indenfor lokalnetværket).

min router giver mig ikke oversigt over hvilke porte der er åbne for hvad...
hverken via telnet eller web.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 25-11-03 21:22

Jorgen Dalby wrote:
> [...]
> fast ip (indenfor lokalnetværket).
>
> min router giver mig ikke oversigt over hvilke porte der er åbne for hvad...

jo den gør den laver sender slet ikke noget ind hvis du ikke har lukker
noget op enten i Advanceced Setup/XXX eller i Firewal Setup/XXX

Hvis den skal svae på ping skal du slå det til da den ellers ikke
svare på ping på wan siden

Du kan se det under de menu som du laver setup i

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 26-11-03 08:17

> mit problem er, at jeg har et fast ip. Men jeg kan ikke pinge det...

192.38.239.252 svarer fint på ping

> det skyldes sikkert, at jeg skal forwarde "pings" fra min ADSL router til
et
> fast ip (indenfor lokalnetværket).

Det mest almindelige er nu at lade routeren svare på ping på wan-porten

/Brian

Fra : iLotG

Dato : 28-11-03 00:22

"Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> wrote in news:J5Nwb.7316
$_h7.6561@news.get2net.dk:

Prøv http://grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

Fra : Jens

Dato : 28-11-03 08:50

"iLotG" <ilotg_#TAKE-AWAY-LEAVE-UNDERSCORE#@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

TCP/UDP

Det afhænger af hvad der skal bruges åbne porte til ?

Mvh Jens