192 adresse
Fra : AHR

Dato : 15-11-03 17:25

Hej NG

Er en 192.xxx.x.xx adresse en lokal adresse?

Jeg har på en PC med ADSL skrevet ipconfig i en dos promt og fået en 192
adresse, men jeg kan ikke pinge maskinen over nettet. Skyldes det at det er
en lokal adresse?

P.S. PC'en er på nettet når jeg skriver ipconfig.

Mvh
AHR

Fra : Cubus

Dato : 15-11-03 17:29

"AHR" <ahr@xx.xx> skrev

> Er en 192.xxx.x.xx adresse en lokal adresse?

192.168.x.x er lokale adresser.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : AHR

Dato : 15-11-03 17:57

> 192.168.x.x er lokale adresser.
>
> --
> Cubus

Tak.

Mit problem er at jeg har sat VNC server op på min arbejdspc og sidder 30km
fra arbejdet med en lokal adresse

Er der en anden måde jeg kan finde min ip-adresse uden at sidde ved pc'en?
Jeg har bl.a. sendt mails fra min arbejdspc til hjemmet, så kan jeg se
ip-adressen på en eller anden måde i mailen? Eller kan jeg finde ip-adressen
vha. messenger som jeg også har på arbejdet?

Håber i kan hjælpe

Mvh
AHR

Fra : Bjarne Vium Madsen

Dato : 15-11-03 18:09

Prøv http://www.myip.dk

Fra : AHR

Dato : 15-11-03 18:18

> Prøv http://www.myip.dk

Jo, det giver ip-adressen på min hjemmepc "den jeg sidder ved nu", men jeg
kan jo ikke se ip-adressen på mit arbejde herfra.

Jeg mener bare at man har kunne finde ip-adresser i mails når man brugte
Netscape.

Mvh
AHR

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-11-03 20:32

"AHR" <ahr@xx.xx> wrote:

>Jo, det giver ip-adressen på min hjemmepc "den jeg sidder ved nu", men jeg
>kan jo ikke se ip-adressen på mit arbejde herfra.

Det er ikke helt enkelt, det du prøver der...

Formentlig er din arbejdscomputer koblet op til en router og den kan
derfor ikke 'ses' ude fra internettet.

Skal du nå VNC-serveren hjemmefra skal du ind og rode i routerens
opsætning - Og det kræver nok tilladelse fra arbejdsgiveren

<mlr>

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-11-03 20:50

AHR wrote:

> Jeg mener bare at man har kunne finde ip-adresser i mails når man brugte
> Netscape.

Det kan du muligvis også, det afhæmger lidt af serveren der sendte
mailen..

Hvis du bruger Netscape kan du prøve at vælge View, View Source på
den mail du har sendt dig selv fra arbejdet. Du bør nu få mailen
vist i "råformat", med headere og hele svineriet. Du har uden
tvivl en række Received linier hvoraf det fremgår hvilke systemer
mailen har besøgt på vejen fra dig til dig.. Læs dem nedefra og
kig efter det første ipnummer du finder, det er muligvis dit
firmas ipnummer. Når jeg siger muligvis, så skyldes det at du
måske bruger en SMTP server der står et andet sted end i firmaet
og det derfor er dennes ipnummer der står.

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-03 21:35

"AHR" <ahr@xx.xx> skrev :

>Mit problem er at jeg har sat VNC server op på min arbejdspc og sidder 30km
>fra arbejdet med en lokal adresse

Hvis din arbejdsgiver ellers er med på ideen , skal du så i firmaet
have åbnet for udefra adgang til den ip adresse din arbejdspc benytter
på firmaets netværk (og opsat evt portforwarding)

Ikke ret mange firmaer er glade for at åbne op for herlighederne

Fra : AHR

Dato : 15-11-03 21:53

> [...]
> på firmaets netværk (og opsat evt portforwarding)
>
> Ikke ret mange firmaer er glade for at åbne op for herlighederne

Tak for jeres svar. Der er ingen router mellem ADSL forbindelsen og PC'en.
Desværre har jeg ingen mails liggende så den gik ikke. Messenger går nok
heller ikke så nu er der kun tilbage at vente til mandag

P.S. Jeg er selv arbejdsgiveren, så det burde ikke give problemer

Mvh
AHR

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-11-03 22:21

"AHR" <ahr@xx.xx> wrote:

>Tak for jeres svar. Der er ingen router mellem ADSL forbindelsen og PC'en.

Mener du hjemme eller på arbejdet ?!?!

På arbejdet må der være nogen form af router når arbejdsmaskinen har
en lokal ip-adresse (192.168.xx.xx) ?!?!

<mlr>

Fra : KsNa

Dato : 16-11-03 21:24

PC'en.

> Mener du hjemme eller på arbejdet ?!?!
>
> På arbejdet må der være nogen form af router når arbejdsmaskinen har
> en lokal ip-adresse (192.168.xx.xx) ?!?!

Der blev spurgt om 192.xxx.xxx.xxx , det kan godt være en offentlig adr.

Mvh.
Kim