LINKSYS problemer
Fra : Jens

Dato : 12-11-03 16:10

Hej
Jeg har lige købt en LINKSYS bredbåndsrouter trådløs WRT 54G med tilhørende
trådløs kort WPC54G og det forbinder fint op til routeren 54 Mbs, men jeg
kan ikke få netværket til at fungere.
Både stationær PC med Netkabel tilslutning og bærbar med trådløs tilslutning
sender masser af pakker til routeren, men der kommer ikke noget tilbage.
Jeg har endnu ikke fået min WEBSPEED pakke så jeg har ligesom ikke noget
internet i routeren, men jeg vil jo gerne have de to maskiner til at være i
netværk. De kan slet ikke se hinanden.

Jeg havde dem tidligere sat op i et ad-hoc netværk med krydset kabel og delt
internet(ISDN). Det virkede fint, men med den fine nye Router virker det
ikke. Jeg har på fornemmelsen at det er set-up i routeren der er forkert.
Det er lidt svært at sætte op synes jeg. Det er ligesom det hele tiden vil
tale om den bredbåndsforbindelse der skulle være til routeren, men den er
altså ikke tilstede endnu og det må da være muligt blot at lade to computere
være i netværk gennem routeren. Jeg har slet ikke rodet med IP adresser
skulle det ikke klares af sig selv. Den stationære kører XP Pro og den
bærbare XP home.
MVH
JV

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-11-03 22:50

Prøv at kontakte Linksys' skandinaviske hotline - de er meget dygtige og
ved opsætninger for alle ADSL udbydere i DK.

Tlf: 82 33 27 29

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 17:00

"Jens" <vet@cool.dk> wrote in message news:botiff$87p$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> være i netværk gennem routeren. Jeg har slet ikke rodet med IP adresser
> skulle det ikke klares af sig selv. Den stationære kører XP Pro og den

Jeg vil tro det er dine IP instillinger der er forkerte..

Prøv at tjek hvad IP adresserne er på computerne..

Linksys routeren har vist som standart 192.168.1.1 og tildeler adresser fra 192.168.1.100 og op

Det kan være at du har sat en forkert ip adresse på den stationære pc. Det kan også være du har brugt et forkert kabel
til computeren.. Har du tjekket at der er link i switchen?

Prøv at gå ind i en dos promt og skriv "ipconfig /all" så skulle der gerne stå en Ip adresse i ovenstående områder...
prøv også at skrive "ping 192.168.1.1" for at se om du kan pinge routeren.

Fra : Jens

Dato : 16-11-03 18:53

Tak for svarene.

Jeg har nu fået det til at virke ved at give den bærbare med det trådløse
kort en manuel IP adresse.
Jeg har ellers opdateret routeren og trådløst kort med den nyeste firmware
og driver.
Routeren er sat op som DHCP, så det er lidt iriterende at den bærbare ikke
vil tage imod eller ikke får tildelt en automatisk IP adresse.
Når jeg prøver at reparere forbindelsen kommer der en meddelelse om at
tildelingen af ny IP adresse mislykkedes, altså når jeg prøver med
automatisk IP adresse i egenskaber for den trådløse på den bærbare.
PS Det kan være at det ændres når jeg får en bredbåndforbindelse ind i
routeren.

Når jeg går ind og kigger under DHCP klienter i routeren optræder der også
kun den stationære der er forbundet med kabel.
Skal Routeren i dette tilfælde sættes op som Gateway eller Router?

Med venlig hilsen
Jens