Skærme
Fijala 3554
DELL 2001FP
Fra : R-8700

Dato : 27-11-03 22:41

Hejsa

Er der nogen af jer der har bestilt eller bestiller skærmen når den udkommer
imorgen ??

Hvis i finder et sted den kan købes, så smid lige et link til den.

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-11-03 23:14

"R-8700" <8700SPAMNOT@tele2adsl.dk> crashed Echelon writing

> Hvis i finder et sted den kan købes, så smid lige et link til den.

Dell.dk ?!?! De er vidst de eneste der sælger deres egne produkter :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-11-03 23:40

> Er der nogen af jer der har bestilt eller bestiller skærmen når den udkommer
> imorgen ??

Jeg bestiller nok først til januar - er ved at fohandle mig frem til en 15%
rabat, fordi jeg planlægger at købe 2 til mig selv og 1 til min bror.

Men afventer lige de andre mærkers 20' TFT versioner med det nye S-IPS
panel - HP's 2035 ser ret flot ud i designet - måske den lanceres til
billigere pris end Dell 2001FP ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ledderlappan

Dato : 28-11-03 21:15

Syntes Dell er ret billige med deres produkter, så jeg kunne ikke forestille
mig at HP's 2035 bliver så meget billigere at det ligefrem kan betale sig at
vente. Jeg bestiller nok een så snart den kommer på nettet. Glæder mig
sindsygt meget til om jeg kan se en forbedret performance i spil.

Fra : R-8700

Dato : 28-11-03 23:52

Hejsa

Har snakket med Dell idag da jeg ikke kunne finde 2001FP på deres
hjemmeside.

De undskylder sig med fejl på deres hjemmeside, men lover at 2001FP er på
siden senest mandag, så må vi se hvad de skriver om den.

Her er deres svar
Det er der sådan set, men vi har bare SÅ mange problemer med vores
hjemmeside. Men vi har fået lovning på at den skulle være at finde derinde
på mandag

Prisen er DKK : 10700,00 inkl fragt og moms.

God weekend.

Mvh Mette
<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Ledderlappan

Dato : 29-11-03 11:43

Great!!

Fra : Ledderlappan

Dato : 02-12-03 20:16

Nå .. den er endnu ikke kommet i løssalg på deres side, men!! Min kæerste
skal ha en bærbar og hvis man køber den som en ekstern skærm sammen med den
bærbar får man skærmen til 9600kr :) Det er da 1100kr billigere end hvad de
skriver den koster i løssalg :)

Fra : N/A

Dato : 04-12-03 17:21

Fra : R-8700

Dato : 04-12-03 17:21

Ups sorry fik ikke dette med ;0))

When purchased online.

Offer Details

Receive 15% off of select Dell LCD Monitors and 10% off
all Memory purchased online through Dell Home Systems Software &
Peripherals! LCD Monitor offer excludes E151 Flat Panel, 1504 Flat Panel,
1703 Flat Panel, 1800 Flat Panel and, Dell LCD TVs1!

The applicable price reduction will automatically be
calculated when you add the valid item to your shopping cart. Buy online
TODAY!

Limited time offer.

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : R-8700

Dato : 07-12-03 20:43

http://accessories.us.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?TabPage=overview&sku=320-1578&c=us&l=en&cs=19&page=external

Er desværre ikke kommet på deres DK side endnu ??

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-12-03 06:03

> http://accessories.us.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?TabPage=overview&sku=320-1578&c=us&l=en&cs=19&page=external
>
> Er desværre ikke kommet på deres DK side endnu ??

Ja og prøv lige at kigge på den pris :(

I DK tager Dell 10.700 kr for den Dell 2000FP, og vil minimum tage det
samme for den nye Dell 2001FP - Dell USA sælger den nye Dell 2001FP for
899$, hvilket svarer til 5.528 kr - og dette er inkl. fragt.
Ydermere kan manlige nu få kupon tilbud fra Dell USA (sjovt nok findes
dette ikke i Dell Europa), hvor Dell 2001FP sælge sfor 799$ inkl. fragt -
dett er groteske 4.913 Dkr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

S_I_N_D_S_S_Y_G_T........................

Jeg har lige været på 2 USA fora, hvor flere har købt Dell 2001Fp og de
skamroser den sønder og sammen - en havde før Samsung 240T og har nu 2 stk.
Dell 2001FP - han syntes Samsung 240T var væsentlig ringere på alle punkter
end Dell 2001FP.

Flere har købt 2 til 799$ stk. - det er sammenlagt mindre end hvad vi i DK
skal give for 1 stk :(

Jeg syntes det er på høje tid, at vi giver Dell DK et ring eller 2 og
klager over, hvor grotesk en pris-politik Dell kører i Europa.

Jeg var lige ved at få en derovre til at købe mig 2 stk - jeg tilbød ham
2.000$ for begge inkl, fragt, men desværre skal der svares moms af alt fra
USA - uanset om det er personlige gaver :(

Jeg er lige nu godt træt af at læse om folk der køber en 20' TFT med
ypperste ny teknologi for samme pris som vi i DK køber en luset 17' TFT :(

Det kan sgu' ikke være korrekt, at vi skal køre med de latterlige priser i
Europa.....hold kæft, hvor det pisser mig af :(((((((((((((((((
Når jeg fyrer 20.000 kr af på 2 stk. Dell 2001FP bliver vel vidende, at det
kunne jeg 4 stk. af nøjagtigt den samme skærm, hvis jeg boede i USA - man
skulle tro, at staten havde pålagt Dell en statsafgift på højde med
Bilafgiften i dette land :(

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Katze

Dato : 08-12-03 13:57

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message news:<1ih6pv5v1mvtu.x7mdrsg0b0rp.dlg@40tude.net>...

> [...]
> kunne jeg 4 stk. af nøjagtigt den samme skærm, hvis jeg boede i USA - man
> skulle tro, at staten havde pålagt Dell en statsafgift på højde med

Det har jo noget at gøre med at momsen og afgiften er højere i DK end
i USA.

Ja, det er grotesk så stor prisforskel der er, men sådan er det jo på
alting når man sammenligner priserne med USA's.

Men nu når der er så stor prisforskel, så kan det jo ligefrem betale
sig at smutte derover på en lille ferie og købe en skærm eller to
derover og så tage dem med hjem!

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-12-03 18:21

> Det har jo noget at gøre med at momsen og afgiften er højere i DK end
> i USA.

Nej ikke helt.
Normalt er USA billigere med alt, men med 20-30% - her taler vi om fucking
110 % (110% - jeg skriver det lige igen....110%...110%) -det er derfor jeg
føler mig taget i røven af Dell EU. De udnytter det høje prisniveau og
tjener kassen her i EU.

Jeg skal stadig lige dampe af oven på det prissjok jeg fik, da jeg så Dell
2001Fp til 799$ inkl, moms og fragt.
Da jeg viste et USA fora, at Dell 2000FP koster 1739$, så troede de jeg
løj. De nægtede at tro på det før de selv gik ind på Dells side.

Og prisen for Dell 2001Fp er oveni købet yderst rimelig i forhold til andre
20' TFT skærme i DK - latterligt land mht til priser vi lever i :(

> Ja, det er grotesk så stor prisforskel der er, men sådan er det jo på
> alting når man sammenligner priserne med USA's.

Igen - jo - normalt er USA 20-30% billgere, men 110% er sgu' på grænsen af
røveri.

Jeg håber virkelig for USA'erne at deres løn niveau er markant lavere end
vores, for ellers er der noget ruskende galt.

> Men nu når der er så stor prisforskel, så kan det jo ligefrem betale
> sig at smutte derover på en lille ferie og købe en skærm eller to
> derover og så tage dem med hjem!

Tro mig - jeg har lige nu samtaler med en, der vil sælge mig to Dell 2001Fp
helt nye fvra Dell af til 2.000 $ inkl fragt, men jeg tør ikke. Sæt nu der
er pixel fejl på dem - Dell DK vil intet have med dem at gøre.
Sæt jeg får problemer med dem - jeg vil være afhængig af manden, der sælger
mig skærmene, da alt skal foregå fra hans adresse.

Dell USA sælger ikke noget til personer uden adresse i USA.

Ellers havde jeg forlængst planlagt en feritur til USA i janauar - men uden
adrese i USA kan jeg ikke købe Dell USA varer :(

Så jeg vil nu tage en alvorlig samtale med Dell DK - og kræve, at jeg kan
købe 2 stk. Dell 2001FP til MAX. 17.500 kr (det samme som jeg
gav for en Dell 2000FP for 1 år og 4 måneder siden, iøvrigt)

Jeg ved, at TFT priserne er faldet og at Dell er blandt de billigste i EU,
men når man ser, at samme skærm sælges til under 5.000 kr i USA og den
forventede listepris i DK bliver 10.700 kr, så er min grænse noget - dette
gør mig rasende-
En ting er moms og told - men en anden ting er, når nogle udnytter
prisniveauet og der er en klar uligevægt imellem, hvordan Dell UDA kører
tingene og Dell EU gør det.

Som universitets uddannet økonom støder dette mig enormt meget.

Jeg kan ikke klandre Dell USA - de sælger billigt, aggresivt og effektivt.
Dell EU bør tjekke deres pris op på visse varer, så man undgår disse
absurde prisforskelle på 110%, der intet har med moms og told at gøre.
(jo de første 30% måske - resten ryger lige i Michael Dell's 150 milliarder
kroner store formue tank)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ledderlappan

Dato : 08-12-03 15:18

Fra : R-8700

Dato : 08-12-03 17:13

Hejsa

Har lige ringet og bestilt en 2001FP. Jeg kom til at snakke med en norsk
sælger,
og klagede min nød til ham over forskellen i prisen i Dk og Usa.
Han kiggede lidt på det og det endte med at jeg fik skærmen til 8200,- +
moms, gratis levering
og 3 års ombytningsgaranti ved sort skærm. Ikke meget sparet, men lidt har
også ret ;0)

Dell har en politik der siger at LCD skærme må have op til 6 pixelfejl inden
de kan leveres tilbage...

Han sagde desuden at det var en FED skærm. Så jeg glæder mig en del til min
julegave til mig selv ;0)

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-12-03 18:05

> [...]
> de kan leveres tilbage...
>
> Han sagde desuden at det var en FED skærm. Så jeg glæder mig en del til min

Tillykke med købet - ham Dell fuskeren har virkelig givet dig en fantastisk
handel - for Dell selv vel at mærke - du har fået den så billigt, at du kan
få 2 stk. Dell 2001FP til lavere total pris i USA.
Undskyld, men jeg er stadig bitter over, at de satans USA'ere kan købe den
inkl. moms og transport til 799$ :(
Kan godt forstå de er vilde med Dell i USA, men mere kølige i Europa.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : R-8700

Dato : 08-12-03 18:22

> [...]
> inkl. moms og transport til 799$ :(
> Kan godt forstå de er vilde med Dell i USA, men mere kølige i Europa.

Jeg ville hellere end gerne have haft den til USA prisen, men når det nu
ikke kan lade sig gøre,
så er man jo nødt til at bide i det sure æble ,0))

Men også at den stod til 899$ på USA siden ??

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen Rasser

ICQ Nr. 6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Ledderlappan

Dato : 08-12-03 18:26

Hehe ja det høres ;) Men det kan du altså ikke komme uden om :(

Tænk også på at man f.eks kan få et Sony 57" widescreen HDTV i USA til
15000kr. Og så det ikke engang på tilbud :/
Nope .... ikke så meget andet at gøre end at lade være med at fokusere på
det. Ellers bliver man sgu for deprimeret.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-12-03 18:34

On Mon, 8 Dec 2003 18:25:30 +0100, Ledderlappan wrote:

> [...]
> Nope .... ikke så meget andet at gøre end at lade være med at fokusere på
> det. Ellers bliver man sgu for deprimeret.

Eller også flytte bundpropperne - tror sgu' jeg flytter derover - så vil
jeg brodere hele min stue med 50" plasma, 24" TFT'er og 120" projektor i
læssevis, alle konstant kørende WC Fields og Gøg & Gokke:)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph