Hvad laver man i..
Fra : sus

Dato : 27-11-03 11:00

en legestue? Min dreng er nu så stor - 6 mdr. - og jeg tror han vil ha
fornøjelse af at komme lidt ud blandt andre børn.

Nogen der vil fortælle lidt om deres oplevelser med legestuen?

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 20:43

"sus" <sus@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> en legestue? Min dreng er nu så stor - 6 mdr. - og jeg tror han vil ha
> fornøjelse af at komme lidt ud blandt andre børn.
>
> Nogen der vil fortælle lidt om deres oplevelser med legestuen?

Nu er det godt nok nogle år siden ( 8 år ), at vi har været i legestue og
det er nok lidt forskelligt, alt efter hvor man tager hen:

Vores legestue holdt til i klubhuset, til byens idrætsforening. Børnene var
imellem 0 og 6 år.
Børnene legede med hinanden, imens nogle forældre drak kaffe og snakkede og
andre forældre sad på gulvet og legede med børnene.
Forældrene der deltog, var far / mor og nogen gange begge.
Der blev også lavet julepynt, fastelavnsris, påskeæg osv, alt efter
årstiden, sammen med børnene.
Andre gange var der skovture, eller en tur i svømmehallen.
Vi var der altid 3 timer, ad gangen, fra kl. 10 - 13.
Alt- i- alt, en meget hyggelig stund, for både forældrene og børnene.

Hvordan legestuer fungerer i dag, er jeg ikke helt klar over. Jeg ved, at
det nogle steder lavet om, til en slags børnepasning, hvilket jeg synes
tager lidt af meningen og det hyggelige, ud af det, ( så kan man jo ligeså
godt benytte en dagpleje ).

Men prøv det, så kan du jo se, om det er noget for jer !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Dyveke

Dato : 28-11-03 07:34

I vores legestue lægger vi altid ud med sange og sanglege - Da børnene var
små, sad de bare på skødet og blev sunget for - nu, hvor de fleste i
legestuen er omkring 2 år synger eller "fagter" de med. De gamle sanglege
fra danseskolen og juletræsfesterne er et stort hit...
Så åbner vi for legetøjet og lader ungerne lege frit. Som sagt er børnene i
vores legestue temmelig jævnaldrende - på nær en dejlig pige på knapt et
år - så det kører meget på at lære "min tur" "din tur" med legetøjet i
øjeblikket..De medbragte mødre sidder som regel og snakker og "overvåger"
situationen så de sociale konflikter ikke løber ud i håndgemæng - eller
leger med. Vi tager ikke på udflugter sammen, men mødes også hos hinanden
privat til lege-sessioner - men vi har også en rigtig god kemi, der har
gjort det muligt at bruge hinaden som babysittere - hvilket også kan være en
sidegevinst at hente fra en legestue.

mvh

Dyveke

Fra : Martin

Dato : 02-12-03 15:26

"sus" <sus@nomail.dk> wrote in message news:<3fc5cb0e$0$29332$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> en legestue? Min dreng er nu så stor - 6 mdr. - og jeg tror han vil ha
> fornøjelse af at komme lidt ud blandt andre børn.
>
> Nogen der vil fortælle lidt om deres oplevelser med legestuen?

Se at komme ud og igang. Den sociale interaktivitet er guld værd. Når
han så får nogle knubs i legestuen, så bekæmp dine høne-mor instinkter
til en vis grad.
Kun ekstreme situationer er for alvor indlærende. Han vil suge det
hele til sig.

Mvh
Martin

Fra : Kevin

Dato : 03-12-03 13:09

02/12/03 15:25Martin Skrev

> Når
> han så får nogle knubs i legestuen, så bekæmp dine høne-mor instinkter
> til en vis grad.

Hvem er høne mor?
Hvad er en høne mor?
Intinkter? hvilke instinkter taler du om og i hvilken forbindelse?
OSV
VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Kevin

Dato : 03-12-03 13:10

02/12/03 15:25Martin Skrev

> Den sociale interaktivitet er guld værd.

Hvilken interaktivitet oplever børn på 6 mdr?
Og er den i så fald social, eller hvordan definerer du social?
VH kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-12-03 19:47

"Kevin" <skovaleen10nospam@nospamos.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken interaktivitet oplever børn på 6 mdr?

Prøv at kommuniker - som DU nu bedst kan - med et barn på 6 måneder. Det er
ret nemt at skabe interaktivitet.

> Og er den i så fald social, eller hvordan definerer du social?

Jeg vil kalde kommunikation mellem mennesker for en social beskæftigelse.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-12-03 15:25

sus wrote:
> en legestue?

Det samme som derhjemme. Man synger, leger, tumler, pludrer, cykler, går
etc.

> Min dreng er nu så stor - 6 mdr. - og jeg tror han vil ha
> fornøjelse af at komme lidt ud blandt andre børn.

Tror han er ret ligeglad indtil han bliver ca 1 år.

> Nogen der vil fortælle lidt om deres oplevelser med legestuen?

Det er vist mest for forælderens skyld man tager i legestue med et barn på 6
måneder. Så kan man lige få vendt evt spørgsmål, problemer, erfaringer med
andre.'

/jim