Linux - Proxy ?
Fra : TheZub

Dato : 27-11-03 17:46

Hej

Sidder og fifler lidt med squid, og kan så ikke finde ud af hvordan jeg
sætter en regel op for, at hvis min proxy går ned, så kører klienterne
udenom proxy'en ?

Nogen der kender en proxy til redhat, med grafisk interface ?

Mvh Jacob

Fra : Jacob

Dato : 28-11-03 11:35

sorry... kom til at dobbeltposte... sorry

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-11-03 14:09

TheZub wrote:
> Hej
>
> Sidder og fifler lidt med squid, og kan så ikke finde ud af hvordan jeg
> sætter en regel op for, at hvis min proxy går ned, så kører klienterne
> udenom proxy'en ?

Det har ikke så meget med Squid at gøre.
Hvis systemet er sat korrekt op er Squid meget stabilt.

Dog kan du lave et script der løbende overvåger om Squid er oppe og i
tilfælde af det modsatte enten starter den op igen eller laver om i dine
iptables-regler.

> Nogen der kender en proxy til redhat, med grafisk interface ?

Du mener vel evt. et grafisk program til at administrere Squid med?
En proxy har ikke noget at bruge et grafisk interface til da den
arbejder med netværkstrafik (sådan ser jeg på det).

Webmin kan udvides med et Squid-modul hvilket kunne være en mulighed.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 19:53

> [...]
>
> Dog kan du lave et script der løbende overvåger om Squid er oppe og i
> tilfælde af det modsatte enten starter den op igen eller laver om i dine

Squid - er det ikke kun en HTTP-proxy?

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-12-03 21:47

64bit[at]mailme[dot]dk wrote:

> Squid - er det ikke kun en HTTP-proxy?

Det er /primært/ en web (http om man vil) -proxy. Men hvad mener du med
dét spørgsmål?

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 22:28

> Det er /primært/ en web (http om man vil) -proxy. Men hvad mener du med
> dét spørgsmål?

Jeg mener kan squid håndtere f.eks. VoIP o.lign. protokoller eller kan
man have flere forskellige proxies stående til håndtering af sådanne medier?

Mvh / Preben

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-12-03 00:51

64bit[at]mailme[dot]dk wrote:

> Jeg mener kan squid håndtere f.eks. VoIP o.lign. protokoller eller kan
> man have flere forskellige proxies stående til håndtering af sådanne
> medier?

Se her:

http://www.squid-cache.org/

Der er dog ikke noget til hinder for at du kan have flere
proxyprogrammer på den samme maskine.