mount mellem nt og linux
Fra : John Wegge

Dato : 27-11-03 14:15

Hej med jer

Vi er pt. ved at lave et system, hvor vi har en eksisterende nt-server, hvor
alle vores brugere ligger.

Vi har så opsat en linuxterminalserver (ltsp.org) Den er lavet sådan, at den
autorisere hos nt-serveren med brugernavn og adgangskode. Samtidigt, har vi
lavet shares til brugerens hjemmedrev(mappe) på nt-serveren, sådan at
brugeren har de samme filer udaset om de bruger windows eller linux...

Det virker også ok - autoriseringen er intet problem - men efter et stykke
tid, mister linuxterminalen sit share til nt-maskinen - for derefter at
bliver meget ustabil (fordi den prøver at genetablere forbindelsen)...
Er der nogen der har et forslag til hvad der kan gå galt??

Vi bruger Redhat 9 på linux maskinen og selvfølgelig nt4 på windowsmask.
Vi har før lavet tilsvarende systemer med windows2000 og novel6 uden
problemer.
Styring af autorisering mv. sker vha samba og pam_mount og selvfølgelig lidt
dribleri med pam.d filerne

Men er der et eller andet vi ikke har taget højde for mht. nt4 - findes der
noget timeout for shares eller lign.

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt

/John

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-11-03 12:53

John Wegge wrote:
> [...]

> galt??
>
> Vi bruger Redhat 9 på linux maskinen og selvfølgelig nt4 på

Det er vist almindeligt kendt (i alt fald i det miljø jeg bevæger mid) at
netop NT4 til og med SP3 har store problemer med stabilitet på mappede drev,
uanset Ms$ benægtelse af samme.

kunne det ikke tænkes at være årsagen? (SP-level)

finn

Fra : John Wegge

Dato : 01-12-03 12:54

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> [...]
> drev, uanset Ms$ benægtelse af samme.
>
> kunne det ikke tænkes at være årsagen? (SP-level)

Det lyder interessant - fordi så er det jo ikke vores glimrende linux system
der laver fejlen (regnede jeg heller ikke med) I skrivende stund ved jeg
ikke sp-level - men det er noget der skal efterforskes.. Hvis der er nogen
der har lign. erfaringer, hører jeg meget gerne fra jer...

/John

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-12-03 14:05

John Wegge <wegge@trynix.dk> writes:

> [...]
> ikke sp-level - men det er noget der skal efterforskes.. Hvis der er nogen
> der har lign. erfaringer, hører jeg meget gerne fra jer...

På mit arbejde har vi nogle få Linux'er, en del NT'er og resten
windows 2000. Mounts mellem Linux og windows 2000 går helt
smertefrit. Windows NT giver som regel ikke problemer; når den ind
imellem mister forbindelsen, klarer den normalt fint at
genforbinde. Linux'erne er Debian 3.0 med 2.4.22.

Alle vores NT'er kører SP6a; jeg tror ikke, vi havde opstillet noget
Linux-værk dengang vi kørte SP3.

Eneste reelle problem er at Linux-boksen nægter at snakke med vores
ensomme windows 3.11 - men vi gider nok ikke bruge ressourcer på at
løse det...

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 02-12-03 23:40

> Det er vist almindeligt kendt (i alt fald i det miljø jeg bevæger mid) at
> netop NT4 til og med SP3 har store problemer med stabilitet på mappede
drev,
> uanset Ms$ benægtelse af samme.

Noget i kanten af denne gruppes fundats, men alligevel.
Er der nogen, som har erfaring med Novell 4.10 og XP, som taber mappede
drev. Det sker nemlig meget ofte for mig, og er (en af) grundene til at jeg
har startet en enmands (rimelig aktiv) studiegruppe udi Linux.

Mvh
Lars P. Magnussen