Postfix - whitelist
Fra : Arne Haaning

Dato : 27-11-03 01:17

Hej NG
Jeg her netop erstattet sendmail med postfix.
Alt ser ud til at virke efter hensigten, men jeg mangler at implementere
en whitelist, så mail fra afsender jeg stoler på ikke skal gennem mit
MIME filet, Spamassasin og body check.

I følge dokimentationen hjælper det ikke, at skrive "user@domain.tdl OK"
i recipient_access filen.

pft
/arne at haaning dot org

Fra : Peder

Dato : 27-11-03 11:36

Arne Haaning wrote:

> [...]
> Alt ser ud til at virke efter hensigten, men jeg mangler at implementere
> en whitelist, så mail fra afsender jeg stoler på ikke skal gennem mit

Der er dem der mener whitelists er af det onde og at du bare skal checke
op imod en ½ million dnsbl's og så glo på en score som dit filter så
reagerer ud fra.

Det kan sikkert være en løsning for nogen i forskellige sammenhænge.

> I følge dokimentationen hjælper det ikke, at skrive "user@domain.tdl OK"
> i recipient_access filen.

Nu bruger jeg ikke PostFix, så det må blive et generelt bud kopieret fra
det MTA scenario jeg triller med.

Jeg benytter whitelistning på samme vis som jeg benytter dnsbl's blot
med modsat fortegn.

Dvs. findes en given IP i min dnswl (fx en IP fra en udgående MTA hos én
af de store og troværdige danske udbydere), så droppes efterflg. check.

Principet kan benyttes både som reject før den egentlig SMTP session
eller som et efterflg. check i et elle andet efterbehandlingsfilter alt
efter smag og behag.

Et eller andet sted har din PostFix dims sikkert en option til at
inverte hit i en given dnslist.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Peder

Fra : Arne Haaning

Dato : 27-11-03 12:32

Peder wrote:
> Arne Haaning wrote:
[...]
> [...]
> reagerer ud fra.
> Det kan sikkert være en løsning for nogen i forskellige sammenhænge.
.... men ressourcekrævende skulle jeg mene
[...]
> Et eller andet sted har din PostFix dims sikkert en option til at
> inverte hit i en given dnslist.

Tak for dit svar jeg prøver et dykke lidt dybere i doc.
/a

Fra : Morten Trab

Dato : 27-11-03 13:50

"Arne Haaning" <spamtrap@NOSPAM.haaning.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alt ser ud til at virke efter hensigten, men jeg mangler at implementere
> en whitelist, så mail fra afsender jeg stoler på ikke skal gennem mit

Spamassassin har en whitelist funktion...

whitelist_from user@domain.tld

Skal skrives i /etc/mail/spamassassin/local.cf (eller hvor du nu har
local.cf til at ligge)

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 29-11-03 17:35

Morten Trab wrote:

> Spamassassin har en whitelist funktion...

Det hjælper ikke på ovenstående spørgsmål, afsendere vil _stadig_ blive
tjekket mod MIME_headers og body_checks

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk