Firewall i XP?
Fra : tau

Dato : 26-11-03 16:58

Er den indbyggede firewall i WinXP tistrækkelig eller væsentlig ringere end
fx Norton's?

Mvh.

Tau

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-11-03 17:36

In article <bq2iht$48k$1@news.cybercity.dk>, tau wrote:
> Er den indbyggede firewall i WinXP tistrækkelig eller væsentlig ringere end
> fx Norton's?

Til hvad?

Fra : tau

Dato : 26-11-03 18:15

Beskyttelse mod uønskede "gæster" på pc'en.fra internettet.

Mvh.

Tau

Fra : Kent Friis

Dato : 26-11-03 18:26

Den Wed, 26 Nov 2003 16:57:43 +0100 skrev tau:
>Er den indbyggede firewall i WinXP tistrækkelig eller væsentlig ringere end
>fx Norton's?

Hvis du har brug for en firewall (og ikke blot er hoppet på en af
reklamerne fra antivirus-producenterne og TV-avisen), og du ikke ønsker
at bruge en hardware-firewall, så ville jeg absolut foretrække XPs
indbyggede.

Du slipper for at installere ekstra software, med de ekstra risici det
giver, og kan i stedet nøjes med de risici windows selv giver, som du
under ingen omstændigheder kan undgå hvis en windows-maskine skal være
firewall.

Mvh
Kent

Fra : Platte Povl

Dato : 26-11-03 19:11

tau wrote:
> Er den indbyggede firewall i WinXP tistrækkelig eller væsentlig ringere end
> fx Norton's?
>
> Mvh.
>
> Tau

den kan det som en firewall skal kunne - blokere uønsket trafik ( som du
ikke har startet ), og det er let et sætte den til at tillade traffik
udefra, f.x. til ftps eller spil. kender ikke nortons firewall, men den
kan vel det samme, med et bloated interface..

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-11-03 13:12

Platte Povl <p_povl@fatter-intet.dk> writes:

> [...]
> udefra, f.x. til ftps eller spil. kender ikke nortons firewall, men den
> kan vel det samme, med et bloated interface..

Dog kan man kun åbne en enkelt port af gangen og ikke ranges.

Martin
--
Besøg http://adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Platte Povl

Dato : 26-11-03 19:13

tau wrote:
> Er den indbyggede firewall i WinXP tistrækkelig eller væsentlig ringere end
> fx Norton's?
>
> Mvh.
>
> Tau

nåja, xp's pakkefilter har ikke filter på alle de der activex og
javascript sikkerhedshuller i ie. men du kan bare skifte til mozilla for
browser+mail