køre alle sider over database?
Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-11-03 16:09

hej, har lige et spørgsmål :)
jeg kan ikke lige se hvordan det skal laves, vil nemlig gerne
have sådan at jeg kun har "default.asp" og at alle mine andre
sider køre fra databasen, noget ala "forum.asp" bliver til
"default.asp?kat=forum" har så prøvet at lave en tabel i min
database der hedder "side" og en cele som "kat" men, det duer
ikke da den bare skriver alt html, og springer mine asp koder
over :( men det er måske mig der bare griber det forkert an´. så
hvis i har en godt tutorial eller kan hjælpe mig, ville jeg blive
glad :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 26-11-03 17:06

"Jan Nielsen" skrev
> [...]
> over :( men det er måske mig der bare griber det forkert an´. så
> hvis i har en godt tutorial eller kan hjælpe mig, ville jeg blive

du kan gøre noget alá:

<head>
</head>

<%
Select Case LCase(Request.QueryString("kat"))
Case "forum"
hent fra database
udskriv hejsa dette er mit forum

Case "forum2"
hent fra database
udskriv hejsa dette er mit forum2

Case Else
det her er min forside med links til default.asp?kat=forum og
default.asp?kat=forum2

End Select

håber du kan bruge det til noget!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-11-03 17:34

pepss wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> --
> pepss
> den ordblinde der prøver at blive web-designer

hej pepss :)

det kunne jeg, det gav mig en retning at gå efter, tak for det :)

Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 26-11-03 21:53

Kig du hellere forbi http://www.aenovo.com Det er det du skal bruge.. det er
gratis og du får alt kildekode... Og det er nemt at tilpasse... Hvis du selv
vil lave dit, er der nok lidt inspiration at hente.

Mvh. Kenneth Mortensen