automatisk linkning fra keywords til beste~
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 26-11-03 14:58

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe, men jeg leder efter en
metode til at lave en form for automatisk linkning fra bestemt
ord i et dokument til ent bestemt html-fil.

Jeg har en stor samling dokumenter, som skal forbindes på kryds
og tværs. I stedet for minutiøst at gennemgå alle dokumenter
tænkte jeg at der måske fandtes et værktøj, der automatisk kan
finde bestemte ord og linke fra dem til bestemte dokumenter.

Så f.eks. at der i et dokument findes alle forekomster af ordet
"nyhedsgruppe" og herfra linkes til filen nyhedsgruppe.htm.

Er der nogen af jer der kender til en teknologi, der kan hjælpe
med denne form for krydslinking?
Det er måske mere over i boldgaden med windows-hjælpefiler?

Tak for hjælpen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-03 15:16

Jesper Fjølner skrev:

> [...]
> tænkte jeg at der måske fandtes et værktøj, der automatisk kan
> finde bestemte ord og linke fra dem til bestemte dokumenter.

Det kan gøres på to forskellige måder. Enten én gang for alle - ved
søg og erstat gennem flere filer, eller også hver gang siden skal
vises - ved hjælp af en serversideerstatning.

Hvis dine dokumenter ikke ændres meget tit, vil jeg anbefale den
første model. Det kræver blot en editor der kan lave søg og erstat
på flere filer. Det er fx muligt med Macromedias Homesite (som jeg
selv benytter med stor fornøjelse). Det er et betalingsprogram, men
du kan hente en 30-dages prøveversion.

Hvis du hellere vil lave en serversideløsning, bør du spørge i en
passende serversidegruppe (se evt. listen her:
<http://usenet.dk/grupper.pl?seek=serverside>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Fjølner