JS kode i NS 7.1 iframe
Fra : Mikael Aktor

Dato : 25-11-03 23:50

På denne side beskrives hvordan man tjekker for om Windows Media
Player er installeret hos brugeren og hvilken version det drejer
sig om, se:
http://devedge.netscape.com/viewsource/2003/windows-media-in-nets
cape/

Koden der gør det, kan ses her:
http://devedge.netscape.com/viewsource/2003/windows-media-in-nets
cape/first-detection.js.txt

Men i Netscape 7.1 sker der det, at koden opfører sig forskelligt
i top vinduet i forhold til i en iframe. Dele af scriptet bliver
ikke kørt i iframen, med mindre den reloades. I kan prøve her:

http://www.musicandmeaning.net/issues/2003_1/multimedia/NN_test.h
tml

Scriptet er nøjagtigt ens i de to vinduer, men i iframen er
resultatet anderledes ind til man reloader den. Hvorfor det? Er
det en fejl i NS 7.1, eller er der noget jeg ikke har forstået om
iframes?

//mik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-11-03 07:02

"Mikael Aktor" <aktor789@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> resultatet anderledes ind til man reloader den. Hvorfor det? Er
> det en fejl i NS 7.1, eller er der noget jeg ikke har forstået om

Min Netscape 7.02 skriver nøjagtigt det samme i hevedvinduet og i iframe'en:

Browser architecture supports: NetscapePlugin
Windows Media Player Installed: true
Windows Media Scriptable: false
Windows Media Version: PluginVersion

--
Benny

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-11-03 07:13

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message
> [...]
iframe'en:

> Browser architecture supports: NetscapePlugin

Har så lige prøvet Netscape 7.1, og den har problemer. I iframe'en står der:

og i hovedvinduet står der:
Browser architecture supports: ActiveX
Windows Media Player Installed: true
Windows Media Scriptable: true
Windows Media Version: 9.0.0.3075

Det er vel en Bug i NN 7.1 ?

--
Benny

Fra : Mikael Aktor

Dato : 26-11-03 08:53

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]

> Har så lige prøvet Netscape 7.1, og den har problemer. I iframe'en står der:
> Browser architecture supports: NetscapePlugin

Netop. Det er som hos mig. Når iframen så reloades får den samme værdier som
topvinduet. Sp. er om det ER en bug, som du siger. Det er denne del af koden
som ikke fortolkes i første omgang:

var wmp7 = "WMPlayer.OCX.7";
if((window.ActiveXObject && navigator.userAgent.indexOf('Windows') != -1) ||
window.GeckoActiveXObject)
{
wmpInfo.type = "ActiveX";
var player = createActiveXObject(wmp7);
if(player)
{
wmpInfo.installed = true;
wmpInfo.scriptable = true;
wmpInfo.versionInfo = player.versionInfo;
return wmpInfo;
}

Fra : Mikael Aktor

Dato : 26-11-03 08:57

Hov af en eller anden grund forsvandt || i betingelsen efter første )

Fra : Mikael Aktor

Dato : 26-11-03 09:00

Mikael Aktor wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Mikael Aktor wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hov af en eller anden grund forsvandt i betingelsen efter første )

Nå, man kan åbenbart ikke skrive eller-operatoren (to lodrette streger) i dette
forum. Ikke så godt.....