netstat og port 1034
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 15:35

Hej NG.
Håber nogle kan komme med nogle oplysninger ang. sub.
Har lige tjekket min computer med netstat -a i en dospromt, den viser at på
local adresse:1034 forsøger at lave en forbindelse til ip adresse
62.58.34.25, har status TIME_WAIT
http://www.ripe.net/perl/whois viser den at det er en adresse i Holland:

inetnum: 62.58.34.0 - 62.58.34.63
netname: VERSATEL-CUST-AKAMAI
descr: Versatel FBI customer
country: NL
admin-c: VT1029-RIPE
tech-c: VT1029-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: hostmaster@versatel.net
mnt-by: AS13127-MNT
changed: hostmaster@versatel.net 20010108
changed: hostmaster@versatel.net 20020107
source: RIPE

Er det noget jeg skal *være bekymret for*, skal lige nævnes at jeg kører med
norton NIS 2002 og der er ingen alarmer, ligeledes er der heller ikke noget
at komme efter med Spybot - Search & Destroy

Anyone?
/Carsten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-11-03 17:53

alsingeren wrote:

> [...]
> Har lige tjekket min computer med netstat -a i en dospromt, den viser at på
> local adresse:1034 forsøger at lave en forbindelse til ip adresse

Big brother is watching you

Jeg ved ikke hvad port 1034 bruges til, men jeg har da
hørt om, at Akamai laver noget distruberet web caching,
som bla. Microsoft bruger til deres Windows Update, så
det er muligvis bare din maskine der vil høre, om der
er kommet nogen opdateringer.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 18:33

"Kasper Dupont" skrev i en meddelelse

> [...]
> som bla. Microsoft bruger til deres Windows Update, så
> det er muligvis bare din maskine der vil høre, om der

Ok, jeg er mere rolig nu, jeg har sat maskinen til automatisk at tjekke for
opdateringer.
/Carsten

Fra : Grinz

Dato : 27-11-03 23:46

Hej

Har du messenger plus installeret på denne maskine !!

Og/Eller; kan du så nikke genkendende til at du har c:\program
files\NewDot\newdotnet5_48.dll på din maskine samt at du har en rundll32.exe
kørende i din Processes-> Image Name.

Såfremt een af delene er tilfældet så kan du:

1.) Afinstallere Msn Plus og
2.) Downloade og køre Spybot - Search and Destroy eller
3.) Downloade HiJackThis og scanne systemet (Kræver dog lidt trænning og kan
resultere i noget lor....)

Meld tilbage om hvad du har kørende.

Mvh, A.