phpmyadmin fejl ???
Fra : gc

Dato : 25-11-03 09:10

jeg har opsat en virkende webserver med php og mysql.
nu vil jeg gerne have phpmyadmin til at administrere det i.

efter endt udpakning af phpmyadmin i min var/www/html/phpMyAdmin mappe og
rettelse i config.inc.php, forsøger jeg at få adgang via min browser,
http://localhost/phpMyAdmin/
Jeg får følgende fejl:
phpMyAdmin - Fejl
phpMyAdmin was unable to read your configuration file!
This might happen if php finds a parse error in it or php cannot find the
file.
Please call the configuration file directly using the link below and read
the php error message(s) that you recieve. In most cases a quote or a
semicolon is missing somewhere.
If you recieve a blank page, everything is fine.

config.inc.php

Som skriver:
Parse error: parse error in /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php on line
47
det er : $cfg['PmaAbsoluteUri_DisableWarning'] = FALSE;
Hvis jeg fjerner denne med // fortsætter fejlen med linien:
$cfg['PmaNoRelation_DisableWarning'] = FALSE;

osv osv

hvad er der galt ?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-11-03 09:21

gc wrote:

> [...]
> Jeg får følgende fejl:
> phpMyAdmin - Fejl
> phpMyAdmin was unable to read your configuration file!

$ chmod 644 config.inc.php

... er et bud.

--
Niels Callesøe - nørd light
"The only thing necessary for evil to triumph is for good men to do

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-11-03 09:23

Niels Callesøe wrote:

> $ chmod 644 config.inc.php
>
> .. er et bud.

Hov, jeg skal vist lige lære at læse. Glem alt efter godmorgen. :)

Fra : Dennis Laursen

Dato : 25-11-03 10:06

gc wrote:
> [...]
> Hvis jeg fjerner denne med // fortsætter fejlen med linien:
> $cfg['PmaNoRelation_DisableWarning'] = FALSE;

det er ikke usædvaneligt at fejlen eksisterer længere oppe i filen. Hvis
det mangler et semikolon et sted højere oppe, er det muligt at den først
er stødt på problemer i linie 47. At fejlen bare flytter sig til linien
efter, hvis du udkommenterer linie 47, antyder at fejlen måske ligger
højere oppe...

./Dennis

Fra : gc

Dato : 25-11-03 10:19

[...]

Jep, jeg havede overset et ; længere oppe, takker.

desværre skriver den nu:

MySQL udvidelser kan ikke loades,
check PHP konfigurationen.
Dokumentation

suuk, nogen forslag ?

Fra : René Mølsted

Dato : 25-11-03 15:57

gc wrote:
> MySQL udvidelser kan ikke loades,
> check PHP konfigurationen.
> Dokumentation
> suuk, nogen forslag?

Bliver MySQL loaded via din php.ini-fil?
Led efer mysql.so
Denne må ikke være udkommenteret (#).

René