Login system
Fra : Lundberg

Dato : 24-11-03 22:47

Hej
Nu er jeg ikke nogen haj til asp, men ved da lidt
Jeg kan godt lave et login system, men så bliver det med normale bokse, det
jeg gerne ville have er som f.eks på
http://www.clan-cpu.dk/privaten/privaten.php

Hvordan laver man det?

På forhånd tak
Lundberg

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-11-03 23:12

Lundberg wrote :

> [...]
> Jeg kan godt lave et login system, men så bliver det med normale
> bokse, det jeg gerne ville have er som f.eks på

Hvis du ikke har admin-adgang til serveren dine sider ligger på, så er det
ikke muligt med ASP.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lundberg

Dato : 24-11-03 23:15

Hej igen

Jeg har siden liggende på et webhotel, jeg har nok ikke adgang til admin på
serveren kun på mit webhotel, så det kan nok ikke lave sig gøre.
Tak for hjælpen

Mvh.
Lundberg

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-11-03 23:57

On Mon, 24 Nov 2003 22:11:33 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<j@stocholm.invalid> wrote:

>Hvis du ikke har admin-adgang til serveren dine sider ligger på, så er det
>ikke muligt med ASP.

Hmmm ...
Ovenstående website ligger sikkert på en Apache Server, hvor det er
muligt at styre adgangen ved hjælp af en .htpasswd fil.
<url: http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/htaccess/3>

Så, ja, det kan ikke gøres med ASP, men det kan godt gøres på en
Apache-server uden admin-adgang.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : simon moore højer

Dato : 26-11-03 11:13

> Hvis du ikke har admin-adgang til serveren dine sider ligger på, så er det
> ikke muligt med ASP.

hvis man man nu hoster sin egen server, altså har den til at stå derhjemme og
har fuld admin adgang til serveren, hvordan gør man så???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-03 11:49

simon moore højer skrev:

> hvis man man nu hoster sin egen server, altså har den til at
> stå derhjemme og har fuld admin adgang til serveren, hvordan
> gør man så???

Højreklikker på et bibliotek i IIS-manager og vælger egenskaber. Et
af fanebladende handler om adgangskontrol - her vælger man enten
basic authentication eller challenge-response.

Den første virker i alle almindelige browsere, men kan være
problematisk fordi brugernavn/adgangskode sendes i ren tekst.

Den anden benytter Windows' eget loginsystem og skulle være ret
sikker. Desværre virker det kun i IE og nyere udgaver af Mozilla
(så vidt jeg husker 1.4+)
--
Jens Gyldenkærne Clausen