ECS K7S5A til A7N8X DeLuxe??
Fra : KN

Dato : 24-11-03 16:01

Nogen der har et kvalificeret bud på, hvad man kan vinde i ydelse ved nævnte
opgradering af bundkort???
Pt. kører jeg klippestabilt med en TB 2400+ oc til 2200 Mhz på mit
efterhånden bedagede K7S5A (HoneyX bios).
Bedste hilsner
Kim

Fra : JK

Dato : 25-11-03 10:52

On Mon, 24 Nov 2003 16:00:53 +0100, "KN" <knagel@ishoejbyFJERN.dk>
wrote:

> [...]
>opgradering af bundkort???
>Pt. kører jeg klippestabilt med en TB 2400+ oc til 2200 Mhz på mit
>efterhånden bedagede K7S5A (HoneyX bios).

Hvis dit k7s5a virkelig kører problemfrit, så tillykke !

Hvis først k7s5a kører, så kører det pænt hurtigt. Der hvor et nforce2
er bedre, er hvis den TB 2400+ er ulåst, at du med pc3200 ram kan få
det til at køre med fsb200. F.eks. 11x200

Så hvis ikke du har pc3200 ram i forvejen, er det ret bekosteligt.

Måske kan nogle andre skyde på et tal i 3Dmarks 2001 SE, men du har jo
ikke fortalt, hvilket grafikkort. Så det er nok ikke den ydelse, du
tænker på.

Harddisk performance synes jeg er udmærket på et k7s5a.

Jeg har lige rodet lidt med min søsters k7som+ v. 5.2a med en 2400+,
og jeg har set, at det funker fint med windows XP. Når bare bios ikke
slår ned på fsb100. Det er karakteristisk for de bundkort, at de
mindste acpi problemer, så slår bios ned på fsb100.

Det gør nforce2 ikke.

mvh

John