Mærkeligt problem med frames
Fra : Joe

Dato : 24-11-03 14:00

Jeg benytter tricket med at åbne min side gennem en frame for at skjule
mine GET request. Det undre mig dog meget hvorfor mine CSS instilling
bliver fortolket anderledes hvis den fil jeg åbner er en PHP fil og ikke
en HTML fil.

Min frame side ser således ud og hedder index.html:

<head>
<title>xxx</title>
</head>

<frameset>
<frame name="øverst" src="fil.html">
<noframes>

rammer.</p>

</noframes>
</frameset>

Hvis jeg omdøber fil.html til fil.php så misfortolker IE følgende CSS
kode og rykker min <div id="title"> ca. 10px til højre.

#title { position: absolute;
    right: 0px; /* her fucker den op */
top: 0px;
width: 100%;
height: 100px;
background-image: url('http://80.199.38.122/uni/none.gif');
background-repeat: no-repeat; background-attachment: scroll;
background-color: #003399;
z-index: 1;
background-position: left top
}

Hvad f...... er det der sker, og er hvad kan man gøre ved det!

VH Joe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-11-03 14:17

Joe skrev:

> Jeg benytter tricket med at åbne min side gennem en frame for
> at skjule mine GET request.

Hm - hvorfor vil du skjule dem?

> Det undre mig dog meget hvorfor
> mine CSS instilling bliver fortolket anderledes hvis den fil
> jeg åbner er en PHP fil og ikke en HTML fil.

IE (som jeg antager at du anvender, eftersom du ikke fortæller
andet) er ligeglad med hvilken filtype et dokument er i - men IE6
er ikke ligeglad med hvilken doctype-erklæring du benytter.

> Hvis jeg omdøber fil.html til fil.php så misfortolker IE
> følgende CSS kode og rykker min <div id="title"> ca. 10px til
> højre.

Har du et link til fil.html hhv. fil.php? Jeg gætter på at du har
fået sat forskellige doctypeerklæringer i de to (evt. kun sat en i
den ene fil).

Hvis du endnu ikke er stødt på fænomenet doctype switching, er her
et par artikler om det:
<http://www.hut.fi/~hsivonen/doctype.html>
<http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch.html>
<http://html.dk/artikler/00036/>

FUT: dk.edb.internet.webdesign.html (svar på dette indlæg henvises
til html-gruppen)
FUT: dk.edb.internet.webdesign.html
--
Jens Gyldenkærne Clausen