Problemer med validering
Fra : Kasper Christensen

Dato : 24-11-03 01:12

Jeg har følgende i en js-fil

function valideringLufthavnsbuspriser()

{

error = 0;

if(isNaN(document.lufthavnsbusform.enkeltbillet.value) ||
(document.lufthavnsbusform.enkeltbillet.value < 0))

{

alert('Du skal udfylde feltet med et (positivt) tal!');

document.forms[0].enkeltbillet.focus();

error = 1;

}

if(error == 0)

document.forms[0].submit();

}

Men når jeg skriver et negativt tal eller et bogstav, så popper den godtnok
op og brokker sig, men den gemmer alligevel i databasen. Når jeg så skriver
et positivt tal, så siger den intet men uploader heller ikke noget til
databasen.

Hvad kan der være galt?

Kasper Christensen
Multimediedesignerstuderende

Fra : Kasper Christensen

Dato : 24-11-03 01:54

Har fundet ud af det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-11-03 11:34

Kasper Christensen skrev:

> Har fundet ud af det

Hvad gjorde du?

(Hint: Det er god tone at fortælle hvordan man fik løst sit problem
- også når man selv fandt løsningen)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 24-11-03 15:40

> Hvad gjorde du?
>
> (Hint: Det er god tone at fortælle hvordan man fik løst sit problem
> - også når man selv fandt løsningen)

Det ved jeg, men efter at have siddet med samme fejl i 3 timer, ville jeg
bare glemme den.

Jeg kan dog ikke helt huske hvad jeg gjorde, da jeg rettede mange steder.