Postfix - Du'r det til noget?
Fra : Michael

Dato : 24-11-03 00:04

Med qmail/vpopmail m.v. erfaringer kigger jeg lidt omkring efter
alternativer - Sidder og læser lidt omkring Postfix.

Synes egentligt der mangler en rigtig god postfix+mysql+pop3/imap guide. Der
er nogle links til nogen på postfix hjemmesiden, men er egentligt ikke
synderligt imporneret - synes de er dårligt dokumenteret og forklaret :)

Synes MySQL lookup ser forskellig ud fra guide til guide, eller er det blot
mig der er forvirret fordi det er nyt for mig?

Ligner nogle lidt rodede løsninger mht til Autoresponder/catch-all? & MySQL

Quato support og maildir - kan man det?

I FreeBSD verdenen er der vel en del der har glæde af Matt's Qmail toaster -
findes tilsvarende til Postfix?

Er jeg helt galt på den? Eller er postfix/MySQL blot en dårlig coktail?

Kort sagt.. Kan i hjælpe mig lidt igang - hvor skal jeg starte så jeg ikke
starter i en blindgyde :)

Michael

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 24-11-03 02:31

In article <3fc13ce3$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Michael wrote:
> [...]
>
> Kort sagt.. Kan i hjælpe mig lidt igang - hvor skal jeg starte så jeg ikke

Jeg fik en del ud af at sætte min løsning med postfix, mysql og
courier-imap fra denne her side.
http://high5.net/howto/

/Martin
--
Segment fault = Not my fault
----------------------------

Fra : Nuno Alexandre

Dato : 24-11-03 05:26

On Mon, 24 Nov 2003 01:31:18 +0000, Martin Arendtsen wrote:

> In article <3fc13ce3$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Michael wrote:
[klip]

> [...]

Sådan har jeg , postfix,mysql,courier-pop3-ssl plus andet godt.
Jeg læste gentoo documentation om det. ( jeg bruger gentoo )

Synes at det kører fint.

--