Automatisk kald af JS funktion
Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 23-11-03 17:55

Hej

Jeg har lavet en lille funktion i javascript. Den kører fint når
jeg klikker på en knap (onclick="javascript:funktion").

Kan jeg ikke gøre noget så den starter automatisk når siden
loades?

Har forsøgt i html-koden blot at skrive funktions-navnet, men det
virker ikke...

?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-11-03 18:13

"Kasper Vork Steffensen" <kasper@vork-steffensen.dk> wrote in message
> [...]
> loades?
>
> Har forsøgt i html-koden blot at skrive funktions-navnet, men det

Du kan f.eks, i body-tag'et sætte: onload="javascript:funktion"

--
Benny

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-11-03 18:33

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> writes:

> "Kasper Vork Steffensen" <kasper@vork-steffensen.dk> wrote in message

Man behøver ikke "javascript:" foran koden i event-handlere som
onclick. Heldigvis er det ikke forkert, det bliver bare fortolet
som en label med navnet "javascript".

Jeg regner med at du har skrevet
onclick="javascript:funktion()"
så functionen bliver kaldt (eller står hele koden i onclick-attributten?

> Du kan f.eks, i body-tag'et sætte: onload="javascript:funktion"

Her behøves "javascript:" heller ikke.

/L