regxp og tomme felter
Fra : Joe

Dato : 23-11-03 15:38

Jeg vil gerne undersøge om et indputfelt er endten tomt eller et
telfonnummer og har prøvet med følgende kode:

var isaphone = /(^[0-9]{8}$)|(^$)/;
var ready7 = isaphone.test(mobil);

Den acceptere fint vis jeg giver den et telefonnummer, men hvis jeg
lader feltet være tomt brokker den sig. Hvad gør jeg forkert?

VH Joe

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-11-03 16:05

Joe <amplifymysoul@hotmail.com> writes:

> Jeg vil gerne undersøge om et indputfelt er endten tomt eller et
> telfonnummer og har prøvet med følgende kode:
>
> var isaphone = /(^[0-9]{8}$)|(^$)/;

Den ser rigtig ud. Parenteserne er ikke nødvendige, /^\d{8}$|^$/ er nok.

> var ready7 = isaphone.test(mobil);
>
> Den acceptere fint vis jeg giver den et telefonnummer, men hvis jeg
> lader feltet være tomt brokker den sig. Hvad gør jeg forkert?

Ikke noget. Det virker for mig.
Er du sikker på at feltet er *tomt*, og ikke fx indeholder et mellemrum?
Du kunne skifte (^$) ud med (^\s*$), så du accepterer mellemrum også.

/L