Jeg er ny bruger af ASP
Fra : Johnny Sørensen

Dato : 23-11-03 11:29

Hej
Jeg har et website www.annoncesiden.dk men ønsker nu at lave hele
siden om. Er der nogle gode råd så jeg bliver fri for at lave en
ny side til hver annonce, Jeg har set flere steder noget med
ex.(kategori.asp?cat=2) eller (?id=254)
Jeg har kun laver sider i html men ønsker nu at kommer vidre.
Er der mon nogen der vil hjælpe med det.
Venlig hilsen Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 23-11-03 11:50

"Johnny Sørensen" skrev
> Er der nogle gode råd så jeg bliver fri for at lave en
> ny side til hver annonce, Jeg har set flere steder noget med
> ex.(kategori.asp?cat=2) eller (?id=254)

du gemmer dine annonce i en database sammen med et id nr., overskrift og
hvad du ellers har brug for.
på forsiden henter du så overskriften og id nr fra på den her måde:

på annonce.asp henter du så annoncen ud på den måde:
pID = Request.QueryString("id") & ""
If (Not IsNumeric(pID)) OR pID = "" Then
pID = 0
End If

strSQL = "Select * From annonce Where id = " & pID
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Response.Write rs("annonce")

håber du kan se idéen idet ellers må du spøge igen!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-11-03 11:54

Johnny Sørensen wrote :

> [...]
> ex.(kategori.asp?cat=2) eller (?id=254)
> Jeg har kun laver sider i html men ønsker nu at kommer vidre.
> Er der mon nogen der vil hjælpe med det.

Hvis du er helt grømn udi ASP, så vil jeg foreslå dig at du gennemgår
tutorials på www.html.dk om ASP. Når du har gennemgået dem, så har du lært
nogle teknikker, der gør dig meget bedre i stand til at vurdere, hvilket
system der er godt at lave til dit formål.

http://www.html.dk/tutorials/asp/

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk