Hvordan sætter man diva t/a modem op i lin~
Fra : KeNzO

Dato : 16-04-01 03:09

Hvordan sætter man diva t/a modem op i linux mandrake 7.2 ??

Jeg har prøvet diverse links men det er min opfattelse at man skal være
hardcore bruger af linux, hvilket jeg ikke er (totalt newbie)

Fra : frank damgaard

Dato : 16-04-01 08:56

KeNzO <wappa@c.dk> wrote:
> Hvordan sætter man diva t/a modem op i linux mandrake 7.2 ??

> Jeg har prøvet diverse links men det er min opfattelse at man skal være
> hardcore bruger af linux, hvilket jeg ikke er (totalt newbie)

Du kan bruge kppp hvis den findes i mandrake.
Nu ved jeg ikke hvilke links du tænker på, men er det de samme som den
jeg tænker på, så er der opsætningstips til kppp.

--
Frank Damgaard

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-04-01 11:12

KeNzO wrote:

> Hvordan sætter man diva t/a modem op i linux mandrake 7.2 ??
>
> Jeg har prøvet diverse links men det er min opfattelse at man skal være
> hardcore bruger af linux, hvilket jeg ikke er (totalt newbie)

1. Brug kppp, det er sikkert installeret
2. Lav en konto osv.
3. Gå ind i den der menu til modemkommandoerne.
4. Alle steder der står ATZ skifter du ud med AT&F1 (med store bogstaver).

Det får det til at virke, selvom AT&F1 egentlig ikke er den gelt rigtige
linje at sætte ind.
--
mvh Jes Vestervang
Mandrake 7.1 og Debian Potato 2.2