F1
Fra : Jens

Dato : 16-04-01 02:29

Er der en nem måde at få F1 til at have en function ???

Eller er jeg nød til at gå ind i alle knapper og text felter og skrive

Private Sub Text1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)

If KeyCode = 112 Then MsgBox "Du trykket F1 !"

End Sub

Er der ikke noget hotkey eller noget ... og hvordan virker det ???

Mvh
Jens
til@infojens.dk

Fra : Jens

Dato : 16-04-01 03:07

Fandt selv en løsning

' I et Modul
Public Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Long)
As Integer

Private Sub Timer1_Timer()

If GetAsyncKeyState(vbKeyF1) Then
MsgBox "It works :)"
End If

End Sub

Mvh
Jens
til@infojens.dk

Fra : Morten Fast

Dato : 16-04-01 07:43

"Jens" <til@infojens.dk> wrote in message

> Eller er jeg nød til at gå ind i alle knapper og
> text felter og skrive

Du kan sætte KeyPreview = True på din form.

Så kan du nøjes med at lave koden i formens KeyDown/KeyPress/KeyUp.

--
Vh Morten

Fra : Jens

Dato : 16-04-01 15:08