squid: blokere visse cookies ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 23-11-03 01:34

Hej!

Er det muligt at sætte en eller anden for for filter op i Squid, så
cookies fra f.eks. doubleclick.net blokeres ?? Visse andre cookies
skal selvfølgelig være tilladte... jeg er blot interesseret i at
blokere adware-cookies (eller hvad man skal kalde dem)

/Brian

Fra : Kent Friis

Dato : 23-11-03 02:09

Den Sun, 23 Nov 2003 01:33:44 +0100 skrev Brian Ipsen:
> [...]
>skal selvfølgelig være tilladte... jeg er blot interesseret i at
>blokere adware-cookies (eller hvad man skal kalde dem)

Hvorfor ikke bare blokere alt fra doubleclick? Hvis du gør det
rigtigt, kan man ikke engang se at reklamerne mangler.

Mvh
Kent

Fra : Brian Ipsen

Dato : 23-11-03 10:28

On Sun, 23 Nov 2003 01:08:50 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>Hvorfor ikke bare blokere alt fra doubleclick? Hvis du gør det
>rigtigt, kan man ikke engang se at reklamerne mangler.

Vil det løse problemet ?? Kan man ikke komme ud for, at andre websites
end doubleclick.net anvender deres cookies til at spore/registrere
adfærd ?

/Brian

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-11-03 10:51

Brian Ipsen skrev i -dk.edb.system.unix:

> Vil det løse problemet ?? Kan man ikke komme ud for, at andre websites
> end doubleclick.net anvender deres cookies til at spore/registrere
> adfærd ?

Hvis du har blokeret alt fra doubleclick.net, så bliver der heller ikke
laven nogen cookies.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Kent Friis

Dato : 23-11-03 11:01

Den Sun, 23 Nov 2003 10:28:23 +0100 skrev Brian Ipsen:

>Vil det løse problemet ?? Kan man ikke komme ud for, at andre websites
>end doubleclick.net anvender deres cookies til at spore/registrere
>adfærd ?

Kun hvis der er fejl i browseren. Cookies er normalt kun tilgængelige
for det site der har sat dem.

Mvh
Kent